Najbliższe spotkanie robótkowe



Najbliższe spotkanie robótkowe: 29.08.2015, godzina 12:00, w naszym stałym miejscu.

Jeśli chcesz się z nami spotkać, to pozostaw w komentarzu adres mailowy lub skontaktuj się przez formularz, który jest po prawej stronie, a wyślę wszystkie potrzebne wskazówki :]

czwartek, 19 czerwca 2008

Pytanie/Question

Po pierwsze, mam pytanie: co myślicie o "kopiowaniu" wzorów. Tzn: czasem można znaleźć łatwy wzór, i w sumie nie ma potrzeby kupowania go, bo można zrobić coś podobnego na podstawie zdjęć. Myślicie, że to kradzież? Teraz są takie afery na temat praw autorkich, że sama nie wiem co mam myśleć na ten temat.
First of all, i have question: what do you thing about copying patterns. I mean: sometimes You see realy easy pattern and You don't need to buy it, because it's easy to knit by relying on photos only. Do You thing it's stealing? I really don't know what I should think about that :/

A teraz coś przyjemniejszego.
Chciałam Wam p
okazać pewne cudeńko. Now something much more pleasent. I'd like to show You this little peracious:














I jeszcze się pochwalić, że mam takie jedno! Niestety nie ja je zrobiłam. Wydrutowała je moja znajoma swojej córce, ale nie każdy jest takich gigantycznych gabarytów jak ja, bolerko było na córkę za małe. Tak oto stałam się szczęśliwą posiadaczką malutkiego bolerka!

I must to say that: I HAVE ONE! No i didn't knit it :( My friend did, for her daughter, but not every one is sooo big as I am, bolero was to small for daughter :] Here I am, happy owner of this shiny, tiny bolero :]]]


Czy ktoś reflektuje na wzór? Jeśli tak to wszystkie potrzebne materiały udostępnię :]Albo co tam: bolerko jest robio
ne od boku do boku, bez zszywania. Ściągacz przy szyi jest nabierany z dekoltu.
Do anyone is interested in? If so, i can give scheme.
Or: bolero is made from side to side without sewing. Stiches for ribbing are taken from neckline.






Schemat

Scheme










Wzór warkocza:
l- oczka prawe
krzyżowanie to wiadomo
p
puste kwadraty- oczka lewe

Pattern for main cable:
l- knit stiches
crossings- crossings
empty squares- purl stiches

Nad głównym warkoczem jest mały warkocz z 4 oczek.
Pod warkoczem są bąbelki.
Above main cable is small one. You need 4 stiches for it. Under main cables are bubbles.

Może kiedyś się na niego porwę.
Maybe one day I'm gonna make one.

Ps. więcej zdjęć na moim flickr (jak to coś odmienić??).
Ps. More photos on my flickr.

6 komentarzy:

  1. Ja bym napisała Flickr'u ;) Kruca fiks dziewczyno wyglądasz świetnie w tym wdzianku! Dziewczyny na osince właśnie ze zdjęcia je rozpracowywały.
    Też miewam takie przemyślenia akademickie na ten temat i do niczego sensownego nie doszłam. Może ktoś bardziej prawnie zorientowany będzie wiedział. Podobnie zastanawiam się na ile poprawnie jest wstawić zdjęcie z czasopisemka, nawet jeśli poda się źródło :(

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja tu widzę, że ktoś chyba podciął włosy na lato! *^v^*
    Co do kopiowania wzorów - jeśli ktoś jest na tyle mądry, że potrafi z samego zdjęcia zrobić dany model albo wykorzystać jakiś motyw do własnego projektu, który robi NIE w celach komercyjnych, to nie widzę problemu. Problem zaczyna się w momencie, kiedy ktoś bierze część albo całość czyjegoś projektu i zaczyna sprzedawać ten wzór jako swój. To jest nie w porządku.
    Jeżeli chodzi o zdjęcia z czasopism (kiedyś to sprawdzałam w jakimś celu) - należy pytać wydawcę o prawa autorskie i mu zapłacić. Jednak jeśli na własnym blogu chcę pokazać, jaki sweterek mi się spodobał albo na jakim zamierzam się wzorować, to wielkiego przestępstwa nie popełniam. Inaczej nie byłoby połowy zdjęć na naszych blogach! A ile mniej inspiracji!
    Bolerko słodkie, też mi takie poprzeczne warkocze chodzą po głowie od jakiegoś czasu. ^^

    OdpowiedzUsuń
  3. włosów nie ścięłam. to zdjęcie jest z grudnia :p włosy są jakie są, nijakie na razie, ale z uporem maniaka je hoduję. obecna długość to ta, którą prezentuję na zdjęciach zielonego sweterka.

    OdpowiedzUsuń
  4. Co do praw autorskich dotyczących kopiowania na własne potrzeby jakiegoś wzoru, jestem tego samego zdania - poza tym zwykle nie da się tego skopiować w 100%. Co do zamieszczania zdjęć z czasopism - ja to widzę tak - mam blog robótkowy, zdjęcia umieszczam, bo jakiś wzór mi się podoba i chcę go rozpropagować, a nie dlatego, żeby mój blog był ładniejszy- zawsze podaję źródło, więc dla tego czasopisma jest to darmowa reklama (fachowo zwana "szeptaną") i większość przedsiębiorstw, które znają się choć trochę na marketingu powinno się zabijać o to, żeby pasjonatki jak my same sobie polecały ich produkty. Jeśli tego nie rozumieją, to ja bardzo chętnie usunę takie zdjęcia oraz zrobię im "czarny PR" ;-)
    Przy okazji - słodkie bolerko :-)

    OdpowiedzUsuń
  5. Super Bolero! Ja bym bardzo chciala wzor jak jest taka mozliwosc.

    OdpowiedzUsuń
  6. Witaj...
    czy w tym bolerku jest warkocz również na plecach?? prosze o szybka odpowiedz
    ssyylwia@op.pl
    była bym wdzięczna za rozpisanie wzoru w całości jestem początkująca

    OdpowiedzUsuń