Najbliższe spotkanie robótkowe



Najbliższe spotkanie robótkowe: 29.08.2015, godzina 12:00, w naszym stałym miejscu.

Jeśli chcesz się z nami spotkać, to pozostaw w komentarzu adres mailowy lub skontaktuj się przez formularz, który jest po prawej stronie, a wyślę wszystkie potrzebne wskazówki :]

piątek, 24 października 2008

pomocy!/ Help!

Myślałam, że zacznę od rękawów w prezentowym sweterku :/ zrobię je szybko i będę miała z głowy. Nic bardziej mylnego. Nie umiem przeczytać schematu albo jest tam błąd, bo w każdym rzędzie z narzutami zwiękasza mi się liczba oczek i w związku z tym przesuwają mi się dziurki :/ Macie jakiś pomysł co z tym fantem zrobic?
I tought I'd knit sleeves first. Something's wrong with pattern or I can't read :/ In every row with yo's number of stitches is rising :/ Do you have any ideas?
łezka- prawe
- lewe
U narzut
v dwa razem na lewo lub narzut i oczko razem na lewo
tear- knit
- purl

U yo

v p2tog or yo and one stitch purl togheter


A tak oprócz tego, to sweterek rośnie dość szybko, mam już prawie całe plecy (zaczęte we wtorek, i robione na wykładach, jednak :P). Ale to zasługa dość "grubej" włóczki i drutów 5mm :D
Besides that I have almost ready back. It's pretty fast knit- sport yarn + 5mm needles :D

Mam teraz pediatrię i wiecie co mi się nasunęło na myśl, o tym jak się naoglądałam tylu chorych dzieci: że trzeba mieć niesamowite szczęście, żeby miec zdrowe dziecko i być tym zdrowym dzieckiem.
I have pediatry now. Do you know what I was thinking about? You have to be sooo lucky to have healthy child or be that healty child.

13 komentarzy:

  1. Rczeczywiście coś jest nie tak z tym wzorem, bo na każdy taki fragment wzoru dodajesz cztery oczka, a zbierasz tylko dwa nadmiarowe, musi przybywać. Albo ja nie umiem przeczytać tego wzoru...
    Niestety nie mam pomysłu, jak to naprawić, moze bardziej doświadczone koleżanki?

    OdpowiedzUsuń
  2. ja robilam tym wzorem swoja ulubiona bluzke...
    http://fotoforum.gazeta.pl/3,0,1227532,2,133.html
    i wiem,ze tyle ile narzutow tyle razy spuszcza sie na lewo po dwa...wazne by pilnowac aby wsrod narzutow zawsze szlo rowno oczko prawe to miedzy dwoma narzutami..moja bluzka jest robiona 6 narzutow i 6 spuszczen na lewo..tu sa 4 narzuty i 4 spuszczenia przynajmniej powinny byc..ja to nazywam pawie oczka..podobno mowia na to tez fale..pozdrawiam ania

    OdpowiedzUsuń
  3. Zajrzyj tu:
    http://www.allfreecrafts.com/knitting/feather.shtml

    na moje oko to ten sam wzorek.
    I chyba Jared (Brooklyn Tweed) ma go w swoim Hemlock Ring Blanket tyle ze przerabiany gladko.

    generalnie musisz zrobic tyle samo narzutów co przerobionych razem oczek.

    jak cos wyszperam to jeszcze ci dorzuce!

    OdpowiedzUsuń
  4. no i sie okazalo ze w tym wzorze, na stronce ktora ci podalam, tez jest blad (Sic!)

    powinno byc tak:
    Row 1: K
    Row 2: P

    Row 3: *(K 2 tog) 3 times, (YO, K1) 6 times, (K 2 tog) 3 times* repeat to border.

    Row 4: K

    Work the feather and fan stitch until you reach desired length. End by working 8 rows Knit.

    OdpowiedzUsuń
  5. dzięki dziewczyny :] będę próbować w okolicach soboty-niedzieli (może w nocy??)

    Też mi się wydawało, że ile narzucasz tyle spuszczasz, ale za Chiny mi nie chciało wyjść. Popróbuje jeszcze i mam nadzieję, że coś sensownego wydziergam. :]

    OdpowiedzUsuń
  6. nie znam się na takich rzeczach, więc pozostaje mi życzyć powodzenia ;)

    OdpowiedzUsuń
  7. Jeśli nadal potrzebujesz schematu do tego wzoru to mam wypróbowany i sprawdzony - mogę się podzielić :)

    OdpowiedzUsuń
  8. potrzebuję :) chcę pozbierać trochę wersji i sprawdzić, która będzie wyglądać najlepiej (albo będzie najłatwiejsza dla mnie :P). Prześlesz mi na maila?

    OdpowiedzUsuń
  9. Robiłam według tego schematu
    http://www.garnstudio.com/lang/en/visoppskrift.php?d_nr=106&d_id=3&lang=en
    Możesz dowolnie modyfikować długość fal- odejmując jeden narzut i automatycznie odejmując jedno podwójne zebranie oczek. Mam też wersję w języku polskim z krótszą falą i chętnie wyślę na maila...ale nie wiem gdzie :( troszkę jeszcze słabo poruszam się po blogach
    pozdrawiam Małgorzata

    OdpowiedzUsuń
  10. rękawiczki sa robione tym ściegiem
    http://www.garnstudio.com/lang/en/visoppskrift.php?d_nr=109&d_id=51&lang=en
    powodzenia :)

    OdpowiedzUsuń
  11. ja robiłam podobnym wzorem, http://picasaweb.google.pl/antymalgo/RobTki#5258376191591515810
    bo tak jak Tobie ten, którego też miałam z ksiażki mi nie wychodził
    Ten którym ja robilam to: liczba oczek podzielna przez 10+1+2o. brzegowe. 1 rząd: wszystkie oczka prawe, 2 rząd: wszystkie oczka lewe, 3 rząd: 1 o. brzegowe, 1 o. prawe,* 1. narzut, 1 o. prawe, 1. narzut, 1 o. prawe, 1. narzut, 1 o. prawe, 1. narzut, 1 oczko prawe, przerzut, tzn: zdjąc 2 o.prawe razem, 3 o. prawe przerobić razem i przeciągnąć przez nie oczka zdjete, 1 oczko prawe*,Powtarzać między ** 1 oczko brzegowe, 4 rząd: oczka prawe. powtarzać te 4 rzady

    moze sie przyda, schemat i zdjecie oryginału z Sandy 11/2001 tez ci wyślę, pozdrawiam gosia

    OdpowiedzUsuń