Najbliższe spotkanie robótkowe



Najbliższe spotkanie robótkowe: 29.08.2015, godzina 12:00, w naszym stałym miejscu.

Jeśli chcesz się z nami spotkać, to pozostaw w komentarzu adres mailowy lub skontaktuj się przez formularz, który jest po prawej stronie, a wyślę wszystkie potrzebne wskazówki :]

sobota, 11 października 2008

Potrzebna pomoc/ Need help

Przepraszam Was za poprzedni post, ale poziom mojej frustracji sięgnął zenitu. Na szczęśćie odpowiednia dawka snu potrafi zdziałać cuda :D

Kasia, z mojej grupy na studiach, powiedziała, że wena do dziergania wróci jak trzeba będzie się uczyć. I wiecie co? Miała rację :P Teraz jak szalona kończę mój kardigan i myślę o prezencie dla Agnieszki.

Kasia from my studing group said that inspisration for knitting will be back when we have to learn really hard. You know what? She had absolutely right! Now I'm knitting so much and thninking about next project.

Kardigan jest na ukończeniu, zostało mi zrobić tylko plisę przy dekolcie, myślę że w ciągu najbliższych dni powinnam skończyć i się pochwalić rezultatem wojny z tym projektem. Nie wiem czemu tak jest, ale prawie każdy sweter mojego pomysłu robiłam co najmniej dwa razy :P

Cardigan is almost done. I have to do only finishing of neckline. I try to do it in this week and I will boast of it :p I have no idea why is that almost all my own designs were knit twice :P

Teraz właściwa część postu: w związku z pracami wykończeniowymi myślę nad kolejnym projektem. Jak już wcześniej wspominałam, będzie to długi kardigan
dla siostry. Na początku myślałam, że najwięcej problemów będzie z rękawami, ale wzór znalazłam szybko. Problem mam z czym innym i liczę na Waszą pomoc/ sugestie/ rozwiązania: 1. jakim ściegiem jest zrobiony korpus: gładkim czy francuskim? (osobiście skłaniam się ku francuskiemu ale boję się, że będzie zbyt sztywny) 2. jeśli gładkim to co wymyślić na dole: ściągacz (tak jak przy rękawach) czy ryż (tak jak jest zrobiona plisa dookoła dekoltu)? 3. ustaliłyśmy z Agą, że kołnierzyka nie będzie, ale czy nie straci przez to swojego uroku? Jak myślicie?
In connection with finishing my project I start thinking about next one. As I said earlier it will be long cardigan for my sister. In beginning I thought the biggest problem will be it sleeves, but I found patter very quickly. I have problems with something else. I'm counting on your help and suggestions:
1. which one stitch choose for trunk: stockinette or garter
? (i'm thinking of garter but I'm affraid it will be to stiff)
2. If I knit stockinette, how I should start (to avoid curled edge): ribbing (as in sleeves) or moss stitch panel (as in neckline)?
3. Aga and I determined to do not knit neckband, bun now I'm not so sure about that. Maybe it will look better with neckband?
How do you think?

Dla przypomnienia zdjęcie jeszcze raz:
If you don't remember this photo, here it is:

8 komentarzy:

  1. Gładki, dół ryżem i bez kołnierzyka nie straci uroku - nie twierdzę, że jest gładki i ryż tylko że tak by mi sie podobało. Za kołnierzykami nie przepadam - za grzeczne :)Kurcze, zebym taka pewna była przy swoich dylematachj :/

    OdpowiedzUsuń
  2. A ja bym zrobiła francuskim a na dole nic, tak, jak na zdjęciu, bardzo mi się taki model podoba, może spokojnie być bez kołnierzyka. *^v^*

    OdpowiedzUsuń
  3. gładki, na jego tle ładniej się uwypuklą ten ryż na plisie i ozdobne rękawki, a na dole nic, jak na zdjęciu, ściągacz mógłby jednak nieco ściągnąć dół i nadać korpusowi wygląd bombki ;-)

    OdpowiedzUsuń
  4. na sprawach techniczych się kompletnie nie znam, więc podpowiem tylko co do kołnierzyka ;) moim skromnym zdaniem brak takowego nie wiele zmieni :) czekam z niecierpliwością na efekt końcowy! :)

    OdpowiedzUsuń
  5. tez czekam jak bedzie wygladal w twojej wersji..pozdrawiam ania

    OdpowiedzUsuń
  6. Kołnierzyk może spokojnie odpasc ;) I tak jakiś taki zbędny się tu wydaje. I zostawiłabym francuski - fajnie to wygląda bez ściągacza (chocby ryżowego).

    OdpowiedzUsuń
  7. Hehehe tośmy ci podpowiedziały - kazda coś innego :)

    OdpowiedzUsuń
  8. właśnie chciałam to napisać :p co komentarz to każda ma inną wersję :p Zrobiłam dwie próbki: jedną gładkim + ryż a drugą francuskim + ryż i dałam Agnieszce do wyboru, która jej się bardziej podoba :D

    OdpowiedzUsuń