Najbliższe spotkanie robótkowe



Najbliższe spotkanie robótkowe: 29.08.2015, godzina 12:00, w naszym stałym miejscu.

Jeśli chcesz się z nami spotkać, to pozostaw w komentarzu adres mailowy lub skontaktuj się przez formularz, który jest po prawej stronie, a wyślę wszystkie potrzebne wskazówki :]

sobota, 20 grudnia 2008

Kwiat

Skończony! Alleluja! Co prawda dalej jest troszkę za duży, ale teraz mogłam to bez trudu oszukać i zebrać nadmiar pod kwiatkiem :P Na 4mm dzianina dalej jest miekka, co prawda nie tak lejąca się, ale w sam raz na beret. Kwiat powoduje, że dzianina się rozciąga więc lepiej nabrać mniej oczek, moim zdaniem.
Więcej zdjęć tutaj.
Beret dedykuję Kath, za gigantyczną pomoc :]

Korzystałam z tych zdjęć: 1, 2 (znalezione na Osince, dzięki pomocy Kath) i tłumaczenia Kath. Mam nadzieję, że się nie pogniewa, że go użyję.

1. Beret: robiłam płasko, a potem zszyłam, bo nie umiem zrobić ściągacza patentowego na okrągło
Nabrałam 90o + 2 brzegowe na 4m (lepiej by było 80, bo mam dość małą głowę) i przerobiłam 6rz ściągaczem 1/1, w 7 dodałam równomiernie 20o, w 8 zaczęłam ściągacz patentowy (nie umiem go dobrze wyjaśnić, a te opisy co znalazłam niewiele mi dały, więc niestety bez samego wzoru ściegu). Robiłam aż osiągnęłam ok 35rz (tzn liczyłam rzędy z jednej strony, więc tak na prawdę jest ich ok 70, poprawcie mnie jeśli się mylę). We wzorze jest żeby przerobić 100 rz (czyli 50 z każdej strony będzie), ale jak taki zrobiłam to mi sięgł prawie do pasa :P

I zaczęłam zamykać oczka. 1 element wzoru to: narzut, oczko zdjęte i oczko z narzutem z poprzedniego rzędu razem. (prawa strona) 1o brzegowe,*1element zamknąć na lewo, 1element zamknąć na prawo, 9elementów przerobić jak wypada* 1o brzegowe (powtarzać to między gwiazdkami). w następnym rzędzie (lewa strona) jak wypadają elementy, a elementy zamknięte:pierwszy zdjąć bez przerabiania a drugi na prawo. kolejny rząd: 1o brzegowe, *1element zamknąć na lewo, 1 element zaknąć na prawo, 8 elementów przerabiać jak wypada*, 1o brzegowe. Powtarzać w takim schemacie aż dojdziecie do samych zamknięć, w kolejnym rzędzie na prawej stronie przerabiać dwa elemnty razem na prawo, powinno na drucie zostać 5 oczek + 2 brzegowe. Na lewej stronie zredukowałam liczbę oczek do 5, na prawej zamknęłam wszystkie.

2. Podkładka pod kwiat:
Jedną opuściłam, bo mam za małą głowę, ale we wzorze jest: nabrać 260o, przerabiać ściągaczem 2/2 przez 10cm

Druga podkładką, którą już zrobiłam: nabrać 130o, ściągaczem 1/1 przerobić 8rz, potem 25 gładko na prawo

3. Kwiat ażurowy: wg obrazka, wykonać takich 5
Nabrać 11o + 2 brzegowe. Oznaczenia:
+ obczka brzegowe
l oczka prawe
n narzut
/ dwa razem ( robiłam na prawo)
\ dwa razem (też robiłam na prawo, ale we wzorze oryginalnym jest jakoś inaczej)
trójkącik- 3oczka razem na prawo. W 33 i 35 rzędzie trójkącik oznacza 5 oczek razem na prawo.
Bez paniki te ażurowe brzegi się zawijają i płatki wyglądają super :]

Kath twierdzi, że brakuje jeszcze jednej części, ale z tym co jest można sobie poradzić :]

I tyle by było na temat beretu :] Chciałam się jeszcze pochwalić, że dla mnie grudzień jest miesiącem warsztatów :] byłam na jednych na początku grudnia z moją instruktorką, Anią, która przyjeżdżała w zeszłym roku do nas. A drugie były dziś z Jasmin Mazloum. Jestem pod wielkim wrażeniem Jasmin! Ludzie, jak ona się rusza! Po warsztatach ledwie się wyczołgałam, ale było warto :D Oczywiście nie mam żadnych zdjęć, bo zapomniałam aparatu :/ Wstawię później, jeśli dotrą do mnie jakieś zdjęcią, od dziewczyn. Już ni mogę sie doczekać kolejnych warsztatów :D

11 komentarzy:

  1. super beret..i ten kwiat nadaje mu klasy..nie wspomne ,ze tobie w nim do twarzy..widzialam go gdzies kiedys i myslam,ze nie dam rady..ale przeczytalam co napisalas i dam:)..pozdrawiam ania

    OdpowiedzUsuń
  2. wielkie dzięki za wszystkie notki ... mam słabość - taką jak ty - do tego beretu - a teraz dużo wolnego ................. może się coś coś coś coś coś ... uplecie :P

    OdpowiedzUsuń
  3. Ha! Też tańczyłam u Jasmin, rzeczywiście jest świetną tancerką, a przy tym jest świetną kobitką! *^v^*
    Beret bardzo efektowny, super że druga wersja się udała. ^^

    OdpowiedzUsuń
  4. Pogniewam się, jeżeli przekopiowałaś literówki albo orty ;) Swoją drogą wielkie brawa za to, że coś z tego zrozumiałaś bo tłumaczyłam to kompletnie bez zrozumienia i trochę mi wstyd było, że Ci nie pomogę. Pięknie w nim wyglądasz - bardzo retro. Myślę, że będą się za Tobą oglądać modnisie :) Widzę że inaczej rozwiązałaś tę pliskę wokół kwiatu?

    OdpowiedzUsuń
  5. Ściągacz patentowy jest bardzo prosty w wykonaniu, może łatwiejszy będzie opis, z którego korzystałam przy okazji golfu z knit&mode. O ile pamiętam robiło się go tak: * lewe, kolejne przełozyć na prawy drut bez przerabiania i jednocześnie zrobić narzut. Powtarzać od gwiazki. Na lewej przerabiać jak powstarą z tym że oczko lewe z narzutem przerabiać razem na prawo. Chyba tak to leciało?

    OdpowiedzUsuń
  6. JEST PRZEPIĘKNY!!! O_O aż nie potrafię nic więcej z siebie wykrzesać...

    OdpowiedzUsuń
  7. Dziękuję za komplementy :]

    Persjanko: miałam dokładnie takie samo wrażenie jak zobaczyłam go pierwszy raz! Na szczęście nie taki diabeł straszny!

    Brahdelt: czy Jasmin ma jakąś swoją stronę? próbowałam znaleźć, ale orłem google to ja nie jestem :/

    Kath: opis był wystarczająco czytelny :P

    OdpowiedzUsuń
  8. Beret zjawiskowy i Tobie bardzo w nim do twarzy!!!

    OdpowiedzUsuń
  9. Śliczny beret. Bardzo ładnie go zrobiłaś. Wielkie brawa.
    Pozdrawiam świątecznie
    Makneta

    OdpowiedzUsuń
  10. Magicznych Świąt i spełnienia wszystkich marzeń życzy hada131

    OdpowiedzUsuń
  11. o matko, jaki boski - też chcę :-)

    OdpowiedzUsuń