Najbliższe spotkanie robótkowe



Najbliższe spotkanie robótkowe: 29.08.2015, godzina 12:00, w naszym stałym miejscu.

Jeśli chcesz się z nami spotkać, to pozostaw w komentarzu adres mailowy lub skontaktuj się przez formularz, który jest po prawej stronie, a wyślę wszystkie potrzebne wskazówki :]

sobota, 7 lutego 2009

Kapitulacja

Już mam dość rękawów. Wyprułam i będę je jednak przerabiać. Oprócz tego, że są za wąskie to chyba zrobiłam za wysoką główkę :/ Ktoś dysponuje może uniwersalnym schamtem na główki, bo każda w moim wykonaniu jest porażką :/ Czy mówiłam, że NIENAWIDZĘ robić rękawów? Jestem sfrustrowana moją nieumiejętnością robienia rękawów.

Z pozytywnych rzeczy to Ania kupiła włóczkę (szarą "Czterdziestkę") i będę jej też robić phildarowy sweterek z listkami. Jak myślicie, po którym listku będę wymiotować? A propos listków zrobiłam próbkę. Trzy razy prułam zanim coś sensownego wyszło. No ale tak to już ze mną jest. Modlę się, żeby tylko tym razem rękawy wyszły dobre, bo Ania chce z reszty bolerko-rękawki.

Tak na prawdę to trochę bocznym torem idą robótki. Skupiłam się bardziej na moim kostiumie do tańca. W sumie to na razie staniku, pas zrobię później. Zaniosłam do znajomej krawcowej ten nieszczęsny biustonosz do obszycia. Zapłaciłam niewielkie pieniądze a mam to zrobione tak jak trzeba :] Więcej nie będę się porywać z motyką na słońce. Niestety czasem proces myślowy u mnie nie zachodzi i stąd się rodzą moje poronione pomysły :P Jestem na etapie przyszywania cekinów, co idzie nad podziw dobrze :] Jak już skończę to nie omieszkam się pochwalić :P

17 komentarzy:

  1. Ja tez mam problemy z podkrojem pach i główkami rękawów...tym razem jak mi coś dobrze wyjdzie to zanim to zszyję odrysuję cały rękaw na papierze i będę miała swojego uniwersala.

    OdpowiedzUsuń
  2. Całe szczęście nie tylko ja mam z tym problem :p Inaczej bym się chyba załamała

    ja mam takie jeden rękaw właśnie... Wszyty już :/ i na pewno go nie wypruję :p

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja też sobie przypominam o tym planie jak mam wszystko już wszyte :]]]] Muszę chyba chatę oflagować, żeby kolejnym razem ze łba nie wyleciało :))))

    OdpowiedzUsuń
  4. przepięknie wyglądają te listeczki... <3

    Czy mogę mieć do Ciebie prośbę jako znawczyni drutów? ;> chciałabym się nauczyć tego rzemiosła, ale potzrebuję porad sensei :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Martita: ja znawczyni drutów? Pochlebiasz mi bardzo :] Jak tylko będę mogła pomóc to z wielką chęcią to zrobię :]

    OdpowiedzUsuń
  6. Jakiś czas temu okropnie się namęczyłam z rękawami do swetra córki, zanim załapałam o co chodzi. Wyglądało to jak u Ciebie, skróciłam sweter na wysokości od pach, jednocześnie skróciłam główkę rękawa i było OK.

    OdpowiedzUsuń
  7. Podkroje i główki, to jak dla mnie problem nierozwiazywalny i juz się z tym pogodziłam. Odrysowanie "ideału główki" raczej problemu nie rozwiązuje całkowicie (choc może pomóc) bo włóczki maję różną grubośc, sprężystośc, różne wzory wyrobiamy, a sweter raz wierzchni, a raz przycielny bardziej sobie życzymy. A to robi różnicę.
    Zasadniczo robię "na oko", wys. pachy 17-18cm, a główka nie może być zbyt ostro zakończona. Wys. główki mniejsza od podkroju o ok 3cm.
    Wszywanie próbne obowiązkowe (kontrastową nitką, żeby łatwiej było pruć;)).
    Rękawy robię oddzielnie i opisuję, nanoszę poprawki. Wszywam ten pierwszy, sprawdzam, poprawiam.. a drugi juz idzie jak z płatka ;)))
    Upisałam się tyle, ile się narobię, ale przecież kochamy to nasze dłubanko :)
    jo_an44

    OdpowiedzUsuń
  8. Poprawiam te cholerne rękawy i zastanawiam się czy i podkroju pach nie zmienić/ skrócić. Teoretycznie to zrobiłam tak jak piszesz Jo_an44, ale w praktyce to wychodzi mi różnie. Nie umiem się wstrzelić w odpowiednią wysokość pach. Teraz zrobiłam 17 cm i wydaje się za dużo :/

    prośba do równie wielkich dziewczyn jak ja (rozmiar XS): ile macie wysokości pach?

    OdpowiedzUsuń
  9. Ja jestem rozmiar S (tzn jestem XS, tylko biust mam M i tak to pośrodkuję) Te 17-18 cm wys. podkroju liczę po zblokowaniu.Jeśli włóczka jest sprężysta, to może nawet 16 wystarczy. Głębokośc pachy 5-6cm. Ale ja nie lubię jak mi rękaw na plecy zachodzi. Szerokość pleców liczę na 34cm. W Phildarze często podają 32cm, ale dla mnie to za mało. Ciasnawo mi w tym i rękawy wiecznie ciągnę w dół podczas noszenia (żeby te plecy poszerzyć;))
    jo_an44
    p.s.Obmierzyłam się wokół pachy (metr przylega do ciała,ręka spuszczona) wychodzi 34 cm

    OdpowiedzUsuń
  10. Dzięki dobra Kobieto :] Mam taki jeden sweterek z Phildara właśnie, który ma trochę za wąskie plecy (rękawy chodzą na plecy) i cały czas je obciągam, więc wyglądam jak osoba lekko rozchwiana emocjonalnie przez to ciągłe poprawianie.

    OdpowiedzUsuń
  11. Wspieram duchowo, ale bez praktycznych porad. Jak się tylko da zrzynam z gotowych opisów, a jak się nie da robię "psim swędem" na czuja bez liczenia.

    OdpowiedzUsuń
  12. zycze cierpliwosci przy rekawach.. listkach i cekinach:)..haha..a tych cekinow ciekawa jestem bardzo..pozdrawiam ania

    OdpowiedzUsuń
  13. Witam. Mam pytanie w sprawie włóczki angora ram. Jak ci się nią dzierga, czy jest rzeczywiście taka wydajna?

    OdpowiedzUsuń
  14. Angorą Ram dzierga się rewelacyjnie :D Jest wydajna, a nawet bardzo bym powiedziała. Na rozmiar XS ażurem zużyłam 200g włóczki. Rozmiary drutów jakich można używać są bardzo różne. Producent zaleca 2,5-4mm a mi się zdarzyło dziergać nawet 5mm bez żadnych problemów :]

    OdpowiedzUsuń
  15. Dzięki za informacjr n.t. angory. Stosowne zakupy zostały poczynione. Mam ogromną prośbę. Mojej nastoletniej córce bardzo spodobał sie sweter w listki
    ( rzadko podoba jej się coś włóczkowego). Czy mogłabym dostac wzór? Dla siebie robię Violet. Miałabym wię prawdziwą wiosnę ne drutach.. baginska66@wp.pl
    pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  16. Jeszcze raz ja. Zjadło literę w adresie mailowwym.
    m.baginska66@wp.pl

    OdpowiedzUsuń
  17. oczaywiście, że jesteś znawczynią drutów! :)
    jak uda mi się sprecyzować jakieś konkretne pytania to napewno napiszę maila ;) póki co czekam na przesyłkę z domu w której mają być druty :)

    OdpowiedzUsuń