Najbliższe spotkanie robótkowe



Najbliższe spotkanie robótkowe: 29.08.2015, godzina 12:00, w naszym stałym miejscu.

Jeśli chcesz się z nami spotkać, to pozostaw w komentarzu adres mailowy lub skontaktuj się przez formularz, który jest po prawej stronie, a wyślę wszystkie potrzebne wskazówki :]

czwartek, 2 kwietnia 2009

Innocence- wskazówki

Na początek trochę szczegółów technicznych, o których zapomniałam ostatnio:
druty: 4mm na żyłce
włóczka: Angora Ram, niecałe 300g
rozmiar: na oko 34

W związku z tym, że Neja (album flickr) wyraziła zgodę na moje wypociny to viola! Ostrzegam, że są to luźne notatki a nie stricte wzór. Wszelkich zażaleń nie uznaję ;P

Na pierwszy ogień wzór gwiazdeczek ( w oryginale snowflake). Zmodyfikowałam go trochę i podam Wam to moje modyfikowane "cóś". I wydaje mi się, że w 5 rzędzie jest błąd, więc też postaram się go od razu naprawić. Obrazkowej wersji wklejać nie będę, dostępna w tym pdf, do którego link podałam. Angielskie skróty ssk i k2tog traktuję bardzo dowolnie, tzn robię je tak samo :P czyli dwa razem na prawo. W nawiasach podam tak gdzie jest ssk

rz1: 1p, n, 2razem na p (ssk), 1p, 2 razem na p, n, 1p, 2 razem na p (ssk), p1, 2 razem na p, n, [we wzorze jest na koniec 1p, który ominęłam, i dodałam przy ostatnim powtórzeniu]
rz2: wszytskie na l (przy robieniu na okrągło rzecz jasna, na prawo), każdy kolejny parzysty rząd wygląda właśnie tak
rz3: 2p, (n, 3p)* powtarzać do dwóch ostatnich oczek, n, 2p
rz5: 2 razem na p, n, *2 razem na p (ssk),1p, 2 razem na p , n, 2 razem na p (sssk), n, 1p* powtarzać między gwiazdkami do końca [miałam z tym rzędem nie lada problemy, więc z góry przepraszam jeśli coś źle napisałam] [w oryginale jest: 2 razem na p, n, 2 razem na p (ssk), 1p, 2 razem na p, n, 3 razem na p, n, 2 razem na p (ssk), k1, 2 razem na p, n, k1]
rz7: 1p, 2 razem na p, n, 1p, n, 2 razem na p (ssk), 1p, 2 razem na p, n, 1p, n, 2 razem na p (ssk)
rz9: tak jak rz 3
rz11: 1p, 2 razem na p, n, 3 razem na p (sssk), n, 2 razem na p (ssk), 1p, 2 razem na p, n, 3 razem na p (sssk), n, 2 razem na p (ssk)

Próbkę ściegu gładkiego prawego, na drutach 4mm: 20o/20rz- 9cm/7cm
Wymiary (wszyskie podane w cm):
*długość całej tuniki-ok70,
*biust, obwód- 80,
*pod biustem, obwód- 70,
*dół, obwód- 93,
*wysokość ażuru do pachy- 12
*wysokość pachy-17,
*wysokość główki rękawa- 13,
*długość rekawów bez główki- 54.

Całość: robiłam na okrągło, rękawy normalnie. Używałam dwóch długości żyłki: 40 i 80cm. Na dłuższa nabrałam 206 oczek. Zrobiłam pikotkową zakładkę, zączyłam do robienia na okrągło i przeszłam na żyłkę 40cm. Zaznaczyłam markerami początek i koniec przodu i tyłu

Zrobiłam 40 rz prosto, i zaczęłam zamykać oczka. 4 oczka przy okrążeniu: przed i za markerem. Co 6 rząd zamykałam 4 oczka, 13 razy. I teraz najprzyj emniejsza część: ażur. Z przodu jest ażur, a z tyłu ściągacz 1/1 z przekręcanymi oczkami (takie moje widzimisię, u Neji jest chyba zwykły 1/1, którego osobiście nie jestem w stanie znieść).

Od ażurowej części dodawałam oczka. Moje rozwiązanie, w sumie to nie wiem czy najszczęśliwsze, było takie, że dodawałam oczka tylko do ściągaczow ej części, 4 oczka co 5 rz 6x ( powinno być tak, że 12 oczke jest dodanych na przód i 12 na tył, a ja dodałam wszystkie 24 oczka na tył). Tutaj się nie obyło bez metody "prób i błędów". Najpierw zaczęłam dodawać oczka normalnie przed i za markrem, ale nie podobało mi się jak to wyglądało.

Jak doszłam do pach, to przełożyłam 12 oczek (po 6 z każdej strony) do przodu. Tak aby liczba oczek na przodzie i tyle była taka sama i zaczęłam spuszczać oczka. Od tego momentu nastąpiła wolna amerykanka. Z milion razy prułam i robiłam od nowa. Nie chcę sugerować żadnych liczb konkretnych, radzę odnieść się do ulubionego swetra i zrobić tak jak tam :]

Niestety dekolt też tak zrobiłam. Zaczęłam spuszczać oczka prz y 9 rzędzie pach. A na ramiona zostawiłam 15 oczek (jakieś 6cm).

Rękawy: nabralam 44o, przerobiłam 12 cm (coś ok 40rz) ściągaczem 1/1 z przekręcanymi oczkami. Tzn na prawej stronie w prawych oczkach skręcam oczko. Wtedy wszystkie rządki siedzą równo i nic się nie wychyla, i mnie nie drażni. Na lewej stronie normalnie robię 1/1. Po skończonym ściągaczu dodałam 20 oczek równomiernie na całej szerokości. I jechałam do pach prosto, bez żadnych ekscesów. Główka ma 13 cm, ale dokładnego rozliczenia co do rzędów nie podam, bo robiłam na czuja, i nic nie zapisałam.

Mam nadzieję, że coś z tego mojego majaczenia zrozumiecie :]

2 komentarze:

  1. Bardzo pięknie dziękuję za wskazówki :) Myślę, że dam sobie radę, bo one bardzo precyzyjne. Zażaleń nie będę wnosić. Co najwyżej pomęczę Cię ewentualnymi pytaniami :P
    Jestem zaskoczona, że z tyłu ściągacz a nie ażurek 8-)
    jo_an44

    OdpowiedzUsuń