Najbliższe spotkanie robótkowe



Najbliższe spotkanie robótkowe: 29.08.2015, godzina 12:00, w naszym stałym miejscu.

Jeśli chcesz się z nami spotkać, to pozostaw w komentarzu adres mailowy lub skontaktuj się przez formularz, który jest po prawej stronie, a wyślę wszystkie potrzebne wskazówki :]

środa, 8 kwietnia 2009

Milion próśb

Przerobiłam w końcu rękawy rękawy Jacqueline. Zbierałam się w sobie od jakiegoś czasu, ale jakoś mi nie wychodziło. Ostatnio Laura natchnęła mnie do ostatecznego rozprawienia się z tymi diabelskimi rękawami, po jej walce z żakietem. Lauro, dedykuję Ci moje rękawy nieszczęsne :P Oprócz rękawów zmieniłam guziki, na takie "guzki", też opalizujące. Zdjęcia postaram się wkleić niedługo. A na razie "odwołuję się do Państwa wyobraźni".

A teraz przejdźmy do meritum, czyli moich próśb do Was:
1. Czy jakaś Dobra Dusza może mnie poratować instrukcją obsługi oczek rakowych? Ni jak nie jestem w stanie przyswoić wiedzy dostępnej w sieci. Wiecie, ten tutorial musi być jak dla debila. Efekt jest taki, że tunika dalej jest nie wykończona, co jednak nie przeszkadza mi w niej paradować :P

2. Znacie jakiś sposób na idealny reglan? Chcę zrobić takie wdzianko, jak robiła kiedyś Dagny (zjechać trochę na dół, ten niebieski i czerwony to to). Reglan robiłam tylko przy wdzianku Longorii i to raczej "na oko". A "na oko" to chłop w szpitalu zmarł :/ We wzorze dla mojego rozmairu jest 17 cm, jeśli chodzi o wysokość reglanu, wydaje mi się to zdecydowanie za dużo. No i wolałabym nie robić od góry do dołu.


6 komentarzy:

  1. Witaj. Oczka rakowe są łatwe do wykonania, ale wg mnie trudno wytłumaczyc to wirtualnie. ..Chodzi o to, żeby wykonac oczka ścisłe od strony lewej do prawej, czyli w odwrotnym kierunku niż zazwyczaj szydełkujemy. Powodzenia

    OdpowiedzUsuń
  2. rakowce:
    http://maranta.livenet.pl/rozne.htm#3

    a co do reglanu, to może moja metoda od góry nada się i do reglanu od dołu. Nie testowałam, więc mogę się oczywiście mylić ;P
    http://yarn-ferret.blogspot.com/2009/03/dla-niewtajemniczonych.html

    OdpowiedzUsuń
  3. O! Ta od fretek już tu była,a chiałam Cię do Niej wysłac :P.Za dedykację uprzejmie dziękuję. Dziś wyciągnęłam ten mój,a potem schowałam spowrotem ze stanowczym postanowieniem...sprucia.Herbi się źle czuła w swoim i ja też. I te wszycia nie mają znaczenia,coś w nim jest nie teges i nosić dziada nie będę!
    Oczka rakowe to mogłabym Ci pokazać,ale wyjaśnić słownie nie umiem :(
    A gdzie 998.000 próśb? Bo narazie doczytałam się dwóch :P. Może w jakimś bym się wykazała,a tak kicha....

    OdpowiedzUsuń
  4. Tu masz filmik wielgachnym szydełkiem:
    http://www.howcast.com/videos/46025-Crab-Stitch-Reverse-Single-Crochet-Edging

    OdpowiedzUsuń
  5. Ten sweterek jest rewelacyjny i juz nie mogę się doczekać wersji "że mucha nie siada" ;))))
    w kwestiach raglanowych nic nie poradzę dla mnie to w dalszym ciągu niezły rebus ;))))))
    Jak juz się "naumiesz" to poświęć proszę jakiś wpis na łopatologię :)))))))))))

    OdpowiedzUsuń