Najbliższe spotkanie robótkowe



Najbliższe spotkanie robótkowe: 29.08.2015, godzina 12:00, w naszym stałym miejscu.

Jeśli chcesz się z nami spotkać, to pozostaw w komentarzu adres mailowy lub skontaktuj się przez formularz, który jest po prawej stronie, a wyślę wszystkie potrzebne wskazówki :]

sobota, 27 czerwca 2009

Cytrynka

Skończyłam wczoraj w nocy :] Jestem nawet zadowolona, ale miałam lepsze wykonania niż ten. Niby wymiary zdejmowałam ze mnie, a taki luźnawy wyszedł. Nie miał być super obcisły, ale jest zbyt luźny jak na moje wymagania. Z innych mankamentów to za długie (o 5rz) i za szerokie (o 2 oczka!) rękawy. Chociaż wolę takie niż za wąskie i krótkie :) Z plisą pod guziki i dookoła dekoltu też miałam problem :/ Z obliczeń wyszło mi, że muszę nabrać ponad 400 oczek, więc stwierdziłam, że zrobię w dwóch kawałkach. Po wydzierganiu pierwszego i zablokowaniu okazało się, że potrzebuję drugiego dokładkie takiego samego. A po przyszyciu okazało się, że potrzebuję krótszego o 12 oczek...Załamać się można. Nie miałam siły odpruwać, pruć, dziergać od nowa, blokować, przyszywać, bo by się pewnie okazało, że brakuje kilka oczek. I wiecie co zrobiłam? Odciełam ten kawałek, obszyłam brzeg, zszyłam z drugą częścią plisy i jest dobrze :] Jedyne co mnie martwi obecnie to ten za szeroki korpus :(:( Najwyżej oddam, którejś z sióstr. To tyle marudzenia, teraz trochę zdjęć:

Zdjęcia byle jakie, bo Kochany nie chciał brać udziału w sesji w charakterze fotografa, więc musiałam użyć samowyzwalacza, a to nie jest najlepiej opanowana przeze mnie funkcja w aparacie.

Wzór: Basic Black
Włóczka: Lorena, kolor żółty, 6 motków
Druty: 4,5mm, 3,75mm do plisy
Czas wykonania: dwa miesiące!
Modyfikacje:
  • długi rękaw
  • kieszonki
  • brak wcięcia na talię, odejmowałam oczka symetrycznie, więc w sumie sweterek jest w kształcie litery A, i to może być przyczyna tego, że jest za szeroki
  • dekolt trochę wyżej niż w oryginale
  • szersza plisa pod guziki
Będę próbowała zmodyfikować szerokość blokując go jeszcze raz. A nóż, widelec, coś pomoże?

12 komentarzy:

  1. osty ale bardzo fajny sweterek..taki blisko ciala..slicznie ci w nim..pozdrawiam ania

    OdpowiedzUsuń
  2. no właśnie Aniu, on nie jest taki blisko ciała. na dole, to w ogóle wisi okropnie :(

    OdpowiedzUsuń
  3. chciałabym być jedną z Twoich sióstr :P
    to prawda, że na dole nieco luźny, ale co tam ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Marto, w sprawie wymiany na maila ;) (po prawej stronie pod zdjęciem)

    OdpowiedzUsuń
  5. No tak, dołem nieco luźny, można oddać siostrze albo zignorować luźność i nosić do woli. *^v^*
    Brawa za pomysłowość i odwagę w kwestii plisy! ~^^~

    OdpowiedzUsuń
  6. Jeśli zdecydujesz sie oddać go siostrze, to koniecznie zrób drugi dla siebie. Ładnie układa Ci się na ramionach i dekolcie, a kieszonki są fikuśne i słodkie.
    To sweter do tańca i do różańca :)
    No, z plisą odważnie poczynałaś :

    OdpowiedzUsuń
  7. Z tą plisą to z czystego lenistwa :P Sweterek wygląda dobrze jak jest rozpięty, więc może po prostu nie będę go zapinać?

    OdpowiedzUsuń
  8. Ja to lubie takie luzniejsze wiec jak dla mnie to pasuje! Ladny kolor, rekawy przydlugie to tez moje ulubione. Ale jesli nie jestes do konca zadowolona to troche Ci wspolczuje. Byc moze to dobry pomysl oddac siostrom. Albo przerobic gore na kaptur i miec taka bluze sportowa.

    OdpowiedzUsuń
  9. wolę chyba oddać niż przerabiać. Jestem już trochę zmęczona tym sweterkiem :(

    OdpowiedzUsuń
  10. Fajny, ale wiem jak to jest, kiedy autor coś sobie ubzdura. Na nic pocieszenia. Ja na etapie noszenia rzeczy zbyt dużych. Czy nie zalało Cię dzisiaj? Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  11. nie, dziś mamy piękną pogodę :]

    OdpowiedzUsuń
  12. Bardzo ładny ten sweterek. :)

    OdpowiedzUsuń