Najbliższe spotkanie robótkowe



Najbliższe spotkanie robótkowe: 29.08.2015, godzina 12:00, w naszym stałym miejscu.

Jeśli chcesz się z nami spotkać, to pozostaw w komentarzu adres mailowy lub skontaktuj się przez formularz, który jest po prawej stronie, a wyślę wszystkie potrzebne wskazówki :]

niedziela, 6 września 2009

Phiaro, część 1

Oczywiście nie wytrzymałam do skończenia Turkusiku, musiałam zacząć Phiaro. Niestety cierpliwość nie jest moją mocną stroną. Mam oczywiście wyśmienite wytłumaczenie: Turkusik jest już trochę za duży do noszenia w torebce (nawet w mojej "malutkiej torebeczce"). W efekcie mam prawie skończony etap dziergania. Następny to prucie ;)

Po przeczytaniu prawie wszystkich notatek dziewczyn z Ravelry postanowiłam wprowadzić trochę modyfikacji:
- już wspomniane sekcje 5cio oczkowe, lewe oczka zostaną sprute
- użyłam long tail cast on... jednak
- nabrałam mniej oczek (165 zamiast 195). Docelowa długość po skomplikowanych obliczeniach to 156cm, co przy moim karlim wzroście i tak będzie dużo.
- wszystkie prawe oczka przekręcam. Co prawda większość przekręca tylko pierwsze i ostatnie oczko, ale ja z czystego lenistwa przekręcam wszystkie. Nie wiem jak Wy, ale kiedy robię na okrągło to oczka mi się układają "odwrotnie" niż przy normalnym dzierganiu. Jeśli nie odkręcam ich to właśnie wychodzą przekręcone.
(zdjęcie z mojego Centrum Dowodzenia Wszechświatem, wszystkie "niezbędne" rzeczy zostały usunięte z kadru ;))

Trochę o włóczce: Scarlet jest całkiem miła w robocie, trochę sznurkowata. Dalej się rozdwaja, ale już umiem nad tym zapanować :) Dzianina jest miekka, cienka i się błyszczy :D:D:D Producent zaleca druty 4mm, co moim zdaniem jest absurdalne. Robię na 3,75 i tylko dlatego, że nie mam porządnych 3,5.

3 komentarze:

  1. Zainteresowałaś mnie tą Scarlet, muszę się jej przyjrzeć. *^v^*

    OdpowiedzUsuń
  2. Na prawdę warto, bo w noszeniu jest przyjemna i się elegancko pracuje :]

    OdpowiedzUsuń
  3. O będzie znowu jakiś czerwony kapturek!
    Nie mogę się doczekać by zobaczyć całość.

    OdpowiedzUsuń