Najbliższe spotkanie robótkowe



Najbliższe spotkanie robótkowe: 29.08.2015, godzina 12:00, w naszym stałym miejscu.

Jeśli chcesz się z nami spotkać, to pozostaw w komentarzu adres mailowy lub skontaktuj się przez formularz, który jest po prawej stronie, a wyślę wszystkie potrzebne wskazówki :]

środa, 13 stycznia 2010

Effie vel Oscar

Offtopic: jeśli macie jakiekolwiek prośby czy pytania, to proszę kierować je na maila. Raczej nie przeglądam starych postów, więc mogę przeoczyć Wasze pytania.

Nareszcie dobrnęłam do końca!

Muszę ponarzekać na sam wzór. Okropnie mi się go rozszyfrowywało. Co drugą linijkę zastanawiałam się co autor miał na myśli :/ Jestem baaaaaaaaardzo zawiedziona sposobem pisania Kim H. Modele ma fantastyczne, prawie wszystkie mi się podobają, ale frustruje mnie domyślanie się znaczenia. Próbowałam zrobić berecik- Kat, ale spasowałam, po problemach w pierwszych rzędach. I nie rozumiem, czemu ona wszystko robi w kawałkach?? Czasem lepiej zrobić coś na okrągło (np, beret??).







Projekt: Effie Kim H.
Włóczka: Kid Mohair Adriafil, 4całe motki i trochę piątego
Rozmiar: XS
Druty: 3mm
Modyfikacje: (mnóstwo)
- dziergany na okrągło
- normalny ściągacz
- jak doszłam do momentu rozdziały przodu na dwie części, to: zrobiłam pełne okrążenie. odcięłam nitkę tuż przed pierwszym markerem (tak jakbym kończyła plecy). Przełożyłam oczka przeznaczone na lewą część przodu na drut (ten sam, gdzie miałam tył). Dowiązałam nitkę przy prawym przodzie. Zaczęłam od plisy prawego przodu. Po przerobieniu przodu prawego, pleców jednym "ciurkiem" zrobiłam lewy przód. Oczka pod plisę nabrałam z lewej strony z oczek plisy prawego przodu. Namotałam strasznie, ale mam nadzieję, że ktoś to zrozumie ;)
- falbaneczki nabierałam z pionowego paska utworzonego przez lewe oczka. Nabrałam po prostu wszystkie oczka (wyszło mi ok 120) , zamiast odejmować dodawałam oczka, w pierwszym rzędzie oczko- narzut, w 3 rz 2oczka- narzut. Zakańczałam falbanki podwójną nitką

Jak już pisałam milion razy wcześniej: nienawidzę robić rękawów. Niestety jest to nienawiść wzajemna. Rękawy zawsze wychodzą mi nie takie jak trzeba. Albo zrobię za wąskie, za krótkie albo za szerokie, za długie. Teraz zrobiłam trochę za krótkie rękawy. Trzymałam się wzoru i zrobiłam jak przykazano 46 cm od falbanki. No i mam nauczkę. Jestem długokończynowa, więc rękawy powinnam robić co najmniej 2cm dłuższe. Nie będę pruła rękawów. Jeśli jest ktoś, kto nie wie co oznacza prucie moheru, to go uświadomię: KOSZMAR! Postanowiłam nabrać oczka z lewej strony w momencie gdzie się kończy falbanka przy rękawie i dorobić kawałek gładkim prawym i zakończyć falbaneczką. Znaczy się będę miała podwójną falbankę.

Oprócz tego mogłam zrobić Effie trochę dłuższą.

Kolor sweterka kojarzy mi się z Oscarem z Ulicy Sezamkowej. Tak powinnam nazwać ten projekt: Pani Oscarowa ;)

Sam sweterek nosi się bardzo dobrze. Jest cieplutki, a jednocześnie bardzo lekki. Delikatnie gryzący, więc nie polecam osobom wrażliwym tej włoczki.

Ps. Pogoda mi dziś sprzyjała przy robieniu zdjęć! Słoneczko świeciło bardzo przyzwoicie :)

25 komentarzy:

  1. Jest absolutnie boski i wyglądasz w nim przepięknie!!! I te perły, cuuuuuuudo! ~^^~ Chyba normalnie wrzucę sobie Twoje zdjęcie na pulpit... ^^
    Warto było się męczyć z opisem Kim, zapewniam Cię!

    OdpowiedzUsuń
  2. Kasiu, bosko ci w tym kolorze i w takim romantycznym stylu też :-)

    OdpowiedzUsuń
  3. Piękny kolor sweterka. Zapomnij o niedogodnościach w czasie dziergania, bo wyglądasz ślicznie!!!

    OdpowiedzUsuń
  4. Co tam felerny opis - dla takiego efektu warto było sweterek stworzony dla Ciebie.Ślicznie wyglądasz.

    OdpowiedzUsuń
  5. Ślicznie Ci w tych falbankach! I te perełki...!

    OdpowiedzUsuń
  6. Absolutnie cudny i leży na Tobie perfekcyjnie!
    a do tego ten kolor i perły!!!!!!!!

    OdpowiedzUsuń
  7. Asiu, chcesz zdjęcie w normalnej rozdzielczości??? :P

    Dziękuję za komplementy ;) Nie ma co ukrywać, że uroda sweterka podtrzymywała mnie na duchu i nie pozwalała mi rzucić go w kąt. (jak i cena za włóczkę ;))

    OdpowiedzUsuń
  8. Śliczny sweterek i pięknie w nim wyglądasz.

    OdpowiedzUsuń
  9. Ślicznie - w każdym calu :)
    zazdroszczę troszkę samozaparcia, bo w mojej szafie siedzi od ponad 2 lat sweter i czeka na ostatnie 10 cm...

    OdpowiedzUsuń
  10. Prześliczna!!!
    Leży idealnie.

    Swoją drogą ja też nie przepadam za opisami modeli Kim...

    OdpowiedzUsuń
  11. jeżu cudo!!!Bosko w tym wyglądasz...

    OdpowiedzUsuń
  12. Pięknie "ludź" wygląda . Idealnie dobrany model i kolor. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  13. Chcę! To pierwsze poproszę. ^^

    OdpowiedzUsuń
  14. Fason i kolor idealnie dobrany, wrecz stworzony dla ciebie . Wygladasz absolutnie bosko

    OdpowiedzUsuń
  15. Bardzo ladny ten Twoj Oscar :) Ja jestem fanka ciasteczkowego potwora.
    Rekawy nie wydaja sie za krotkie ale moze Ty wolisz takie dluzsze (ja na przyklad tak). Podziwiam Cie za te moherowe falbanki. ja dopiero zaczynam z moherem.
    A co do wzorow Kim to tak, zgadzam sie z Toba w 100%. Ja wlasnie robie Beth i tez sie mecze a Beth jest dziecinnie prosta.
    P.S. A w Twoich oczach na tych zdjeciach to mozna utonac ;)

    OdpowiedzUsuń
  16. Śliczny! wspaniale się prezentuje na Tobie :)
    kurcze to juz kolejna taka opinia o wzorach Kim jaką czytam, a przedemną dzirganie Jasmine i zaczynam się obawaić czy cokolwiek z tego wzoru zrozumiem ;-/

    OdpowiedzUsuń
  17. Asiu, mówisz i masz ;) Sprawdź pocztę.

    Łączę się z Wami w bólu dziewczyny ;)

    I jeszcze raz baaaaardzo dziękuję :]

    OdpowiedzUsuń
  18. Wyglądacie absolutnie wspaniale! Ty, sweterek i perły. Co za przyjemność popatrzeć ;-)

    OdpowiedzUsuń
  19. Pięknie Ci w tym sweterku. Gratuluję talentu i cierpliwości.

    OdpowiedzUsuń
  20. Zapraszam do siebie po wyróżnienie.

    OdpowiedzUsuń
  21. ech, do takiego wzoru to trzeba mieć figurę, jak Twoja...

    OdpowiedzUsuń
  22. Sweterek piękny a Ty w nim jeszcze piękniejsza! Ta zieleń pieknie podkreśla Twoje oczy a perły to już mistrzostwo świata. Serdecznosci.

    OdpowiedzUsuń
  23. uwielbiam twoje sweterki .. zawsze tak miło mnie zaskakuje każda twoja kolejna praca :)

    OdpowiedzUsuń