Najbliższe spotkanie robótkowe



Najbliższe spotkanie robótkowe: 29.08.2015, godzina 12:00, w naszym stałym miejscu.

Jeśli chcesz się z nami spotkać, to pozostaw w komentarzu adres mailowy lub skontaktuj się przez formularz, który jest po prawej stronie, a wyślę wszystkie potrzebne wskazówki :]

środa, 28 lipca 2010

100 zanim umrzesz

Truscaveczka pokazała listę 100 pozycji do przeczytania. Te do tej pory udało mi się przeczytać:

1. Biblia- Pismo Święte (wymiękłam po Genesis)
2. Lewis Carroll, Alicja w krainie czarów (koszmar mojego dzieciństwa, chyba się nie przemogę)
3. H.Ch.Andersen, Baśnie
4. Douglas Adams, Autostopem przez galaktykę
5. Fiodor Dostojewski, Biesy
6. Guenter Grass, Blaszany bębenek (zaczęłam i rzuciłam)
7. J.D. Salinger, Buszujący w zbożu (ale nic z tego nie pamiętam)
8. Fiodor Dostojewski, Bracia Karamazow
9. W.S.Reymont, Chłopi (jedna część się liczy??)
10. Neal Stephenson, Cykl barokowy
11. M.Houellebecq, Cząstki elementarne
12. Frank Herbert, Diuna
13. Stendhal, Czerwone i czarne
14. Borys Pasternak, Doktor Żywago
15. Cervantes, Don Kichot
16. Astrid Lindgren, Dzieci z Bullerbyn
17. Mikołaj Gogol, Martwe dusze
18. Albert Camus, Dżuma (tylko dlatego, że to była lektura)
19. Ernest Hemingway, Komu bije dzwon
20. Mika Waltari, Egipcjanin Sinhue
21. Ken Follett, Filary ziemi
22. Francois Rabelais, Gargantua i Pantagruel
23. F.S.Fitzgerald, Wielki Gatsby
24. Witold Gombrowicz, Trans-Atlantyk (po "Ferdydurce" mam uraz)
25. Julio Cortazar, Gra w klasy (zaczęłam i nie skończyłam)
26. Thomas Mann, Czarodziejska góra
27. Nikos Kazantzakis, Grek Zorba
28. Jonathan Swift, Podróże Guliwera
29. Szekspir, Hamlet (do tego jeszcze nie dobrnęłam, ale mam za sobą "Makbet" i "Romeo i Julię")
30. J.M. Coetzee, Hańba
31. Fiodor Dostojewski, Idiota
32. Homer, Iliada (dostałam jako nagrodę w którejś klasie, nie przeczytałam i chyba tak zostanie)
33. Mario Vargas Llosa, Rozmowa w katedrze
34. Josa Carlos Somoza, Klara i półmrok
35. Philip Roth, Kompleks Portnoya
36. Witold Gombrowicz, Kosmos (patrz 24)
37. Chuck Palahniuk, Podziemny krąg (widziałam film i na pewno nie przeczytam po obejrzeniu)
38. L.F. Celine, Podróż do kresu nocy
39. A.de Saint-Exupery, Mały Książę
40. A.A.Milne, Kubuś Puchatek, Chatka Puchatka
41. Bolesław Prus, Lalka
42. G. Tomasi di Lampedusa, Lampart
43. James Jones, Cienka czerwona linia
44. Vladimir Nabokov, Lolita
45. Joseph Conrad, Lord Jim ( "Jądro ciemnosci" wystarczająco mnie odstraszyło od tego autora)
46. Ken Kesey, Lot nad kukułczym gniazdem
47. Jacek Dukaj, Lód
48. Stephen King, Lśnienie (widziałam film, mam koszmary do tej pory, Kinga czytać nie mogę)
49. E.M.Remarque, Łuk triumfalny
50. Nicolo Machiavelli, Książę
51. John Fowles, Mag
52. Anthony Burgess, Mechaniczna pomarańcza
53. Jose Saramago, Miasto ślepców
54. Sempe, Goscinny, Mikołajek
55. Stieg Larsson, Mężczyźni, którzy nienawidzą kobiet
56. Michaił Bułhakow, Mistrz i Małgorzata
57. John Irving, Modlitwa za Owena
58. William Golding, Władca much
59. Haruki Murakami, Kronika ptaka nakręcacza
60. Dante, Boska komedia
61. Orhan Pamuk, Nazywam się czerwień
62. Victor Hugo, Nędznicy
63. William Gibson, Neuromancer
64. A.Huxley, Nowy wspaniały świat
65. Homer, Odyseja
66. Patrick Sueskind, Pachnidło
67. Jan Potocki, Rękopis znaleziony a Saragossie
68. Adam Mickiewicz, Pan Tadeusz (jakieś fragmenty czytałam)
69. Joseph Heller, Paragraf 22
70. Marek Hłasko, Piękni dwudziestoletni
71. S.I.Witkiewicz, Pożegnanie jesieni
72. Franz Kafka, Proces
73. Stefan Żeromski, Przedwiośnie
74. William Wharton, Ptasiek
75. John Milton, Raj utracony
76. George Orwell, Rok 1984
77. Umberto Eco, Imię róży (odpadłam po kilku rozdziałach)
78. Kurt Vonnegut, Rzeźnia numer pięć
79. G.G.Marquez, Sto lat samotności
80. Jaroslav Hasek,Losy dobrego żołnierza Szwejka czasu wojny światowej
81. Stephen King, To (patrz 48)
82. Mark Twain, Przygody Tomka Sawyera
83. Henryk Sienkiewicz, Trylogia, tylko
Potop
84. Aleksander Dumas, Trzej muszkieterowie
85. James Joyce, Ulisses
86. Hermann Hasse, Wilk stepowy
87. J.R.R. Tolkien, Władca pierścieni
88. Lew Tołstoj, Wojna i pokój
(właśnie kończę)
89. Sun Tzu, Sztuka wojny
90. Fiodor Dostojewski, Zbrodnia i kara
91. Leopold Tyrmand, Zły
92. Howard Phillips Lovecraft, Zew Cthulhu
93. Philip Kindred Dick, Ubik
94. Steven Erikson - Malazańska Księga Poległych
95. Lao Tsy, Droga
96. Karen Blixen, Pożegnanie z Afryką (jej opowiadania urzekły mnie, ale tego nie umiałam ugryźć)
97. Clive Staples Lewis - Opowieści z Narnii
98. Arthur C. Clarke, 2001. Odyseja kosmiczna
99. Sándor Márai, Żar
100. Marcel Proust, W poszukiwaniu straconego czasu

13 komentarzy:

  1. 2, 16, 40 i 59 uwielbiam, 7 mnie rozczarowała (to jest ta książka, która wywołała tyle kontrowersji?...), Stephenson genialny, Diuna - tylko pierwsza część cyklu, reszta rozwleczona.
    Korci mnie pozycja 100, chyba poczekam do jesieni, żeby się zaczytać przy szarugach... *^v^*

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja jestem skrzywiona, jak przeczytałam 100 pozycji, to pomyślałam od razu o asanach w jodze, tych, które mi zostały jeszcze do opanowania ;-PP A z twojej listy okazuje się przeczytałam całkiem sporo. I lubię "Blaszany bębenek" choć słowo lubię w tym kontekście jest chyba nie na miejscu, w każdym razie fascynuje mnie ta opowieść i czytałam ją chyba z 3 razy (wtedy byłam jeszcze mięsożerna, ale opis połowu węgorzy i matki Oskara w fazie obłędu spijającej oliwę ze wszystkich puszek po sardynkach skutecznie odstraszał mnie za każdym razem od ryb na jakiś czas ;-PP

    OdpowiedzUsuń
  3. Okazuje się, że nie jest ze mną tak źle, sporo z tego przeczytałam ale wielu na pewno nie "zaliczę" (np. Proces Kafki czy Czarodziejska Góra Mana). Bardzo podobał mi się Mag (pozycja 51). Poza tym, to dość subiektywna lista :-)

    OdpowiedzUsuń
  4. Ojej to i tak niezle, ja sie chyba az tyloma z tej listy nie moge pochwalic. Aldus Huxley natomiast mnie urzekl i polecam :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Polecam książke spod numeru 42. Czytałam ja ponad 15 lat temu, a do tej pory co jakis czas o niej myślę.

    OdpowiedzUsuń
  6. Albo, odnośnie 42, polecić można dzieło Viscontiego, nagrodzone zresztą w Cannes. Ogladałam, zachwyciłam się.

    OdpowiedzUsuń
  7. Do uściślenia to nie jest moja lista :] Skopiowałam ją od Truscaveczki, i ciekawa byłam ile z tego przeczytałam. Też mi się wydaje, że to dość subiektywna lista.

    OdpowiedzUsuń
  8. Z tej listy przeczytałam 25 książek (Trylogię licząc jako jedno dzieło, a i tak czytałam ją ze trzy razy, Pana Tadeusza i kilka innych też kilkakrotnie). Zdecydowanie NIE POLECAM pozycji 11, koszmary po tym mam, usilnie staram się zapomnieć niektóre sceny...
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Heh, co to za lista, skoro nie ma na niej Joanny Chmielewskiej?? ;) Muszę przyznać, że wiele przeczytałam, ale też wiele w kolejce czeka (niektóre nie.kropka)

    OdpowiedzUsuń
  10. Nigdy nie byłam tak długi i obłożnie chora aby przeczytać pozycję 100

    OdpowiedzUsuń
  11. Blaszany bębenek- zaliczony ale nigdy więcej!!Alicja w...to także mój koszmar...brrr, ale chłopów polecam:)Ale z listy co niecoś ogarnełąm. Dziękuję za przypomnienie czego jeszcze nie przeczytałam.
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń