Najbliższe spotkanie robótkowe



Najbliższe spotkanie robótkowe: 29.08.2015, godzina 12:00, w naszym stałym miejscu.

Jeśli chcesz się z nami spotkać, to pozostaw w komentarzu adres mailowy lub skontaktuj się przez formularz, który jest po prawej stronie, a wyślę wszystkie potrzebne wskazówki :]

wtorek, 8 lutego 2011

Etui na druty nr2

Na bazie poprzedniego etui uszyłam futerał na druty żyłkowe. Przygotowałam nawet samouczek.
Potrzebne materiały:
1. materiał 1:
50cm x 40cm zewnętrzna okładka
2x 11cm x 40cm kieszonki górna i dolna

2. materiał 2:
50cm x 40cm wewnętrzny materiał
21cm x40cm kieszonka środkowa

3. wypełnienie (watolina):
50cm x 40cm,
2x 11cm x 40cm,
21cm x 40cm

4. tasiemka do obszycia brzegów (nie wiem jak to się fachowo nazywa) 4x40cm

5. wstążka do wiązania 40cm (ja użyłam tej samej tasiemki, którą obszywałam brzegi)

6. koronka/wstawka/ aplikacja 2x 40cm


Wykonanie:
1. Wyciąć poszczególne elementy z materiałów
2. Watolinę przyfastrygować do wewnętrznego materiału i kieszonek.
3. Tasiemkę przyfastrygować do kieszonek, do kieszonki środkowej tasiemkę przyfastrygować z obu brzegów
4. Na kieszonkach zaznaczyć odległość: 8,5cm 7,5m 7,5cm 7,5cm.

5. Do okładki zewnętrznej przyfastrygować koronkę i tasiemkę. Zaczyna się teraz zabawa :] Przyszyć najpierw koronkę (bo wymaga jako jedyna białej nitki) a potem tasiemkę.
6. Przyszyć tasiemkę do kieszonek.

7. Kieszonki ułożyć na materiale wewnętrznym, przyfastrygować. Przyszyć je, zrobić przeszycia wg zaznaczonych odległości.

8. Okładkę i część wewnętrzną ułożyć do siebie prawymi stronami. Przyfastrygować. Zszyć wszystko ze sobą, zostawiając jakieś otwór 10cm niezszyty. Przez otwór wywrócić wszystko na stronę prawą. Zszyć otwór.
9. Można jeszcze przeszyć brzegi. Moje szwy są jeszcze zbyt krzywe, więc ten etap ominęłam.

10. Wypruć fastrygi, wyprasować, zaprasowując brzegi. Włożyć druty i się cieszyć nowym etui.

Po włożeniu drutów okazało się, że nie da się ładnie zawiązać tasiemki. Musiałam zmodyfikować moje plany, po zmianie sposobu składania etui nie widać koronki :( Gdybym szyła je po raz kolejny to bym wprowadziła kilka modyfikacji:
- większe etui 52cm x 62cm, przez to kieszonki byłyby szersze a druty nie zachodziłyby na siebie
- kieszonki zrobiła trochę niższe: po 8cm, a środkową 16cm

18 komentarzy:

  1. Gratuluję, piękny futerał i druciki się cieszą, ja tez zamierzam popełnić futerał br 2

    OdpowiedzUsuń
  2. Widziałam Twój futerał i uśmiałam sie, bo w myślach mi chyba czytasz ;) Zaplanowany miałam go od dawna,ale dopiero teraz mam ferie, więc mogę spełniać moje fantazje ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Koniecznie muszę skorzystać z Twojej instrukcji, bo moje druty wciąż się gubią. Mam nadzieje, że mi się uda pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Świetne etui, pomysłowe. Jak rozmiar nie taki, to etui może być na szydełka na przykład, a Ty popełnisz drugie :)

    OdpowiedzUsuń
  5. :) super samouczek, myślę, że choć tym razem skorzystam:) bo mi się wszelkie druty i szydełka gubią :D a tak w jednym miejscu będę miała:) już wrzucam sobie do podręcznych linków ten post

    OdpowiedzUsuń
  6. Porządek przedewszystkim ....ale nie u mnie :)Super tutorial i piękne etui.

    OdpowiedzUsuń
  7. Dziękuję :] Ja ostatnio wykazuję cechy pedanta, o które się nigdy w życiu nie podejrzewałam ;)

    Nailo, ja nie mam szydełek ;)

    OdpowiedzUsuń
  8. Jej, jaki porządeczek, no no no :) Ładniutki. A że za mały - za dużo drutów masz :P

    Kurczę, a ja się zebrać w sobie nie mogę, od dawna miałam zrobić futerały na druty, szydełka i inne takie.

    OdpowiedzUsuń
  9. genialny organizer :) chyba najwyższa pora żeby i ja sobie taki uszyła.

    OdpowiedzUsuń
  10. Zobaczyłam, pozazdrościłam, uszyłam :) dziękuję za instrukcje!
    http://malachitowa.blogspot.com/2011/02/etui-na-druty.html

    OdpowiedzUsuń
  11. Super sprawa! Może się kiedyś za takie coś wezmę, na razie trzymam moje skarby w kosmetyczce ;)

    OdpowiedzUsuń
  12. :)))
    Zapraszam do mnie po odbiór wyróżnienia. Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Po co dałaś instrukcję szycia? Teraz nie mam żadnej wymówki i jak nic muszę sobie uszyć etui. A tak dobrze mi było z pudelkiem od butów.
    A poważnie- to instrukcja doskonała. Jasna i precyzyjna i niestety mobilizująca do jej wykonania.

    OdpowiedzUsuń
  14. Po co dałaś instrukcję szycia? Teraz nie mam żadnej wymówki i jak nic muszę sobie uszyć etui. A tak dobrze mi było z pudelkiem od butów.
    A poważnie- to instrukcja doskonała. Jasna i precyzyjna i niestety mobilizująca do jej wykonania.

    OdpowiedzUsuń
  15. Serdecznie zapraszam na mój blog po odbiór wyróżnienia.

    OdpowiedzUsuń
  16. Tasiemka do obszycia brzegów to fachowo lamówka, kochanie :) i w dodatku w pięknym czekoladowym kolorze według mojego monitora. Pomysł przedni, życzę rozrostu rodziny drutowej, co niechybnie nastąpi, skoro ma tak fajne lokum :)

    OdpowiedzUsuń