Najbliższe spotkanie robótkowe



Najbliższe spotkanie robótkowe: 29.08.2015, godzina 12:00, w naszym stałym miejscu.

Jeśli chcesz się z nami spotkać, to pozostaw w komentarzu adres mailowy lub skontaktuj się przez formularz, który jest po prawej stronie, a wyślę wszystkie potrzebne wskazówki :]

czwartek, 2 sierpnia 2012

Granacik

Najpierw ogłoszenie: Jeśli spojrzycie nad post, to czerwonymi literami, jest napisana data i miejsce następnego spotkania w Białymstoku. Serdecznie zapraszamy wszystkie podlaskie dziergaczki.

Udało mi się skończyć sweterek już jakiś czas temu, ale akurat wtedy była brzydka pogoda i zdjęcia nie byłyby dobre. Na szczęście pogoda się poprawiła i wczoraj zmotywowałam małżonka do bawienia się w fotografa.

Wzór: moja wesoła wtórczość
Włóczka: Record 215, do kupienia w sklepie Biferno.pl
Druty: 3,5mm aluminiowe KnitPro, ściągacze-3mm

Rozmiar wyszedł idealny. Opłaciło się pruć go milion razy. Jestem z niego bardzo zadowolona. Nosiłam go już i muszę powiedzieć, że w chłodniejsze letnie dni sprawdza się fantastycznie.

Trochę danych technicznych:
- turned hem zamiast ściągacza w korpusie
- delikatne taliowanie
- dość głęboki dekolt w kształcie V
- ściągacze przy rękawach i plisa- 1/1 z oczek przekręconych
- rękawy wrabiane od góry, rzędami skróconymi
- 1/3 górna wysokości pachy ściegiem francuskim, co daje efekt karczku

O włóczce już pisałam. Dodam, że sięgnę po nią na pewno. Bobrze się dzierga, dobrze pierze i świetnie nosi. Godna polecenia. W pierwszym praniu puściła trochę koloru, dlatego nie wiem czy nadawałaby się do pasków.

A teraz o drutach. Postanowiłam wypróbować nowe druty KnitPro, aluminiowe. Jakoś wybitnie nie jestem zadowolona, ale niezadowolona też nie. Ot aluminiowe druty, z fajną żyłką. Chyba więcej nie kupię ich, ale się nie zarzekam, że nigdy ;)

Teraz na tapecie dziecięcy sweterek. Już jest na ukończeniu, a potem dwa berety na zamówienie.

Byliśmy ostatnio na 2 weselach, z czego jedno było Polsko-Angielskie. Więcej napiszę jak będę miała zdjęcia.

27 komentarzy:

  1. Zrobiłaś coś z włosami? Bo się pięknie prezentują w tle ładniutkiego sweterka :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ścięłam grzywkę. I użyłam innego szamponu- do jasnych włosów. Może to coś dało ;)

      Usuń
  2. jakos dawno Cie nie bylo :) sweterk super, ja ciagle sobie mowie, ze potrzebuje wiecej cardiganow a potem i tak koncze robic kolejny 'przez glowe'. Zupelnie nie wiem jak sobie poradzic. I fajna stylizacja do tego sweterka.
    Szczerze to gdyby Naila nic nie powiedziala to bym wlosow nie zauwazyla a faktycznie widac odmiane na lepsze :)

    W zasadzie z drutami jest tak, ze kazdy lubi to co lubi. Te druty naleza do moich osobistych ulubionych (to nie aluminium ale niklowany mosiadz, niklowany bo podobno nikiel ma wlasciwosci hypoalergiczne i te druty sa polecane alergikom)i wole je zdecydowanie bardziej niz KP akrylowe a nawet drewniane.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No nie było mnie dawno ;) Nie miałam o czym pisać, nie miałam ochoty, ale teraz trochę rozpędu nabieram. Mam nadzieję, że nie będę takich długich przerw już robić.

      Jeśli chodzi i druty, to nazywają się Basix KnitPro, gdzieś znalazłam info, że to aluminium, dlatego tak napisałam. Dziwne, że nikiel dla alergików, to znam wiele osób uczulonych na nikiel właśnie.

      A o włosy dbam intensywnej od lutego. Staram się używać szamponu dla dzieci, bez silikonów, parabenów, SLSów i konserwantów, a do tego odżywka (czego wcześniej nigdy nie robiłam). Raz na jakiś czas nakładam na nie olej kokosowy. Ale nie za często, bo leniwiec ze mnie ;)

      Usuń
    2. A to o Basix nie slyszalam, moje KP nazywaja sie Nova. A z tym niklme, to moze mi sie cos pomylilo, moze wlasnie moga uczulac? A dla alergikow bambusowe. Hmm, chyba wlasnie tak :)))

      Usuń
    3. Aaaaah bo to KP to nie od Knit Pro tylko of Knitter's Pride. To sa zupelnie jakies inne druty. W takim razie polecam Ci wyprobowac KP Nova Metal :)

      Usuń
  3. Świetny sweterek i bardzo ładnie Ci w nim:)
    Pozdrawiam, Marlena

    OdpowiedzUsuń
  4. Prosty a taki śliczny! Pięknie w nim wyglądasz.

    OdpowiedzUsuń
  5. Boski. Idealny do spódnicy i jeansów.
    Tak czasami opłaca się męczyć włóczkę pruciem :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Sweterek świetny, mam nadzieję zobaczyć na żywo niebawem :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jeśli pogoda będzie taka jak ostatnio, to marne szanse na człowieniu.

      Usuń
  7. przepięknie Ci w tym granacie

    OdpowiedzUsuń
  8. Bardzo ładny sweterek. Prostota i elegancja. Niezwykle twarzowy.

    OdpowiedzUsuń
  9. No nareszcie, chciałoby sie wykrzyknąć, granacik jest idealny!!! Pięknie w nim wyglądasz. I jeszcze o włosach, bardzo Ci urosły, są śliczne i do twarzy Ci w takiej fryzurze...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję :] Włosy są urośnięte od jakiegoś czasu już. Kilka miesięcy temu je podcięłam, ale już znów odzyskały cm. Teraz planuję znów ściąć końcówki. Mam jeszcze jedną warstwę wystopniowanych włosów, a chcę się jej pozbyć.

      Usuń
  10. sliczny sweterek..bardzo zgrabny...swietnie na tobie lezy....sliczna dziewczyna w slicznym sweterku.....pozdrawiam ania

    OdpowiedzUsuń
  11. Nie tylko rozmiar, caly sweterek jest idealny! Turned hem nie znalam, skad Ty wygrzebujsz te wszystkie techniki? :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A dziękuję, dziękuję :]
      Powiem szczerze, to nie pamiętam gdzie widziałam po raz pierwszy ten rodzaj wykończenia. Chyba u Brahdelt przy rękawiczkach, tylko ona robiła z pikotkami.

      Usuń
    2. Tak patrze, patrze i chyba jednak turned hem znalam. Tylko nie wiedzialam, ze to sie tak nazywa :-) B

      Usuń
  12. Wiele pracy, sporo prucia, ale efekt wyśmienity.

    OdpowiedzUsuń
  13. Piękny, taki jka lubię najbardziej. Kurcze moje swetry wychodzą zawsze takie puchate, wielkie czy to znaczy, że mam zły romziar drutów??
    Buziak

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie mam pojęcia co może być przyczyną, jak nie widzę robótki "na żywo". A z jakiej włóczki robisz? Może to nie druty a włóczka?

      Usuń