Najbliższe spotkanie robótkowe



Najbliższe spotkanie robótkowe: 29.08.2015, godzina 12:00, w naszym stałym miejscu.

Jeśli chcesz się z nami spotkać, to pozostaw w komentarzu adres mailowy lub skontaktuj się przez formularz, który jest po prawej stronie, a wyślę wszystkie potrzebne wskazówki :]

niedziela, 14 kwietnia 2013

Na biało

Ostatnie tygodnie intensywnie dziergałam na biało.

Najpierw bolerko dla Gosi na ślub, a potem sweterek na chrzest i buciczki w tempie ekspresowym. Obie uroczystości były w ten weekend (bardzo imprezowy weekend, tydzień zapowiada się cieżko ;))

A więc chronologicznie:

Gosia, w bolerku wg wzoru FasOli (dostępny niedługo do nabycia). Jedyna modyfikacja to rękawy 3/4.


Wzór: FasOli
Druty: 4mm
Włóczka: Lana Gatto Mohair Royal

Fotki na szybko pstrykane telefonem, ale chciałam Wam się pochwalić, jak Gosia pięknie wyglądała. Jak dostanę fotki, które robił fotograf, na pewno się nimi pochwalę.

A teraz  Mały Elegancik.

Długo zastanawiałam się nad modelem. Przekopałam całe Ravelry i nic nie znalazłam, co by mnie zadowoliło. Cóż mogłam począć w takiej sytuacji? Sama (prawie) zaprojektowałam sweterek. Zakochałam się w swetrze męskim z Vogue'a. Czegoś takiego właśnie szukałam! Wyciągnęłam kalkulator, zrobiłam kilka próbek i zabrałam się za dzierganie. Przody i tył dziergane w kawałkach (tak mi łatwiej było ogarnąć rozmiar, który wyszedł idealny), a kołnierz nabierany z brzegu. Pomysł na dwurzędowe zapięcie podpowiedziały mi dziewczyny na spotkaniu.
 Co się dzieje?

Wzór: mój
Druty: 3,25mm, 3,5mm
Włóczka: Merino 160 Austermann 2 motki z małym haczykiem
U ciotki, jeszcze niezbyt zmęczony, więc się uśmiecha. Potem dał jazzu ;)

A do sweterka wydziergałam buciki. Jola, mama, zadzwoniła w poniedziałek, że nie ma bucików dla niego i czy nie zrobiłabym jednych, jeśli włóczki zostało. A w związku z tym, że zostało, to machnęłam jedną parę.
Na baczność.

Bazowałam na Saartje's Bootees, ulubiony Pimposhkowy wzór na buciki ;) Trochę zmodyfikowałam wzór, żeby wyglądały na bardziej zimowe buciki.

Wzór: Saartje's Bootes
Druty: 4,5mm
Włóczka: Merino 160 Austerman, trzymana podwójnie

W następnym poście będzie mnóstwo Traktora ;)

25 komentarzy:

  1. Panna Młoda wygląda uroczo, bolerko pasuje idealnie :) No a maluszek- tak jak napisałaś elegancik

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękujemy wszyscy za komplementy :]

      Usuń
  2. Jakie cudowności... Bolerko piękne - ślicznie wyglądała w nim panna młoda.
    Za to sweterek i buciki cudowne :-) Model wyglądał w komplecie cudnie...
    Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  3. bolerko jest cudowną mgiełką i rzeczywiście Panna Młoda filigranowa, ma mały kawaler w swetrze z Wołga i w butkach pięknych - uroczy jest :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Młody bardzo uroczy. Jak się uśmiecha to dołeczki mu się robią i rozkłada na łopatki wszystkie kobiety ;)

      Usuń
  4. Panna Młoda wyglada ślicznie w mgiełce, którą zrobiłaś!

    ... a Młodzieniec to rasowy elegant :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Jezusicku bolerko Młodej przecudowne! Delikatne, subtelne... idealne!!!

    OdpowiedzUsuń
  6. Same cudowności, więc gratuluję, podejrzewam, że to niezwykle miłe uczucie patrzeć na pannę młodą, która w tym ważnym dla siebie dniu zapragnęła mieć na sobie wydzierganą przez siebie rzecz. Sweterek i buciki są przepiękne i słodziutkie :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Jak się patrzy na takiego uśmiechniętego kawalera , od razu morda się śmieje sama. Miły początek dnia! A bolerko odkąd go pierwszy raz zobaczyłam , podoba mi się okrutnie!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. nie pozostaje nic innego, tylko śledzić FasOlowe poczynania i jak się ukaże wzór, to szybciutko kupić ;)

      Usuń
  8. Piękne białe udziergi, wszystkie bardzo stylowe i eleganckie...szczególnie podoba mi się Mały Elegant w Twoim pomysłowym sweterku - ideał!
    Miłego tygodnia życzę;)

    OdpowiedzUsuń
  9. Piękne! Wszystko, ale sweterek najśliczniejszy :) No i model super przystojny!

    OdpowiedzUsuń
  10. Jejciu jakie to bolerko śliczne!Bardzo mi się podoba,nawet moja córka która zawsze ma jakieś "ale" powiedziała, że bardzo ładne.Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  11. Uśmiech młodego i ciotki - świetny!!! Bolerko podziwiałam, delikatna mgiełka, prześliczne!

    OdpowiedzUsuń
  12. Rozpłynęłam się nad każdym absolutnie każdym zdjęciem. Jaka przepiękna Pani Młoda ehhh - mówi stara mężatka ;)
    a jak widzę takiego słodkiego mężczyznę to aż mi sie od razu chce mieć trzecie dziecko ehhhh
    Zejdźmy na ziemię

    Pozdrawiam serdecznie i pozwól, że jeszcze chwilę się porozpływam nad białościami

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Rozpływaj się dowoli ;)
      Młody jest uroczy, ale niestety jak włączy syrenę alarmową to jest ciężko. ( podobno wrzeszczy tak jak ja)

      Usuń
  13. piękne bolerko! a przystojniak w swetrze fantastyczny!

    OdpowiedzUsuń
  14. Trzeba było dwa posty napisać, bo nie wiem czym bardziej się tutaj zachwycić? Czy bolerkiem czy eleganckim bobasem? Pięknie!!!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Taki miałam najpierw plan, ale że w tygodniu nie mam czasu na pisanie, to machnęłam jeden porządny post ;)

      Usuń
  15. Bolerko urocze i do twarzy Ci z dzidziusiem :) Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń