Najbliższe spotkanie robótkowe



Najbliższe spotkanie robótkowe: 29.08.2015, godzina 12:00, w naszym stałym miejscu.

Jeśli chcesz się z nami spotkać, to pozostaw w komentarzu adres mailowy lub skontaktuj się przez formularz, który jest po prawej stronie, a wyślę wszystkie potrzebne wskazówki :]

środa, 5 lutego 2014

Chimera

Jest! Na reszcie skończyłam! Nie wiem, kto jest bardziej zadowolony ja, że go skończyłam, czy właścicielka swetra, że się go doczekała.

Wzór: Chimera, Amy Herzog
Włóczka: Baby Alpaca Silk, Drops, 410g, w kolorze fioletowo-szarym nr 4314
Druty: 3,5 mm
Modyfikacje: zbyt dużo, żeby je pamiętać. Najbardziej rzucająca się w oczy, to zmiana rozkładu warkoczy, ściągnięte od Marty. (Zresztą to jej Chimerę Jola pokochała).

Generalnie, rzadko korzystam w całości ze wzoru. Ogólny zarys, schematy ściegów, ale kształtowanie, dodawanie, odejmowanie, zaszewki robię wg własnych wyliczeń. Tak było i tym razem. Wyliczyłam ile oczek trzeba nabrać i bardzo luźno trzymałam się wzoru. Korzystałam, raczej jako wskazówek, niż konkretnego przepisu na sweter.

Robiłam w kawałkach korpus, który potem zszyłam. Plisy nabierałam z brzegów, a rękawy wrabiałam rzędami skróconymi. Robiąc w kawałkach, łatwiej jest formować dzianinę, tzn. dodawać zaszewki pionowe, a przede wszystkim poziome. Niestety niesie to za sobą ryzyko rozminięcia się wymiarów przodu i tyłu, jak to miało miejsce w  moim przypadku. Niby liczyłam skrupulatnie każdy rządek, a okazało się, że o kilka cm krótsze zrobiłam przody. I to w kawałku do talii.... Bolało tym bardziej, że mam w zwyczaju od razu plisy robić, nie czekając na zszycie.

Na szczęście weekend bez męża zaowocował szybszym tempem przyrostu swetra. A potem poszło jak burza ;) Zrobiłam rękawy i gotowe! Bo plisy zrobione, guziki przyszyte, nitki pochowane.

I detale:





Jeszcze dwa słowa o włóczce. Po raz kolejny robiłam z Baby Alpaki Silk, Dropsa. I jestem niezmiennie zafascynowana miękkością i delikatnością. Mam już niezłe zapasy tej włóczki (3 kolory), więc w szafie będzie u mnie królować Baby Alpaka Silk.

45 komentarzy:

  1. Przepięknie go zrobiłaś gratuluję .bardzo,bardzo mi sie podoba ;-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję :) jestem bardzo z niego zadowolona. Starałam się, żeby był idealny dla Jolinki.

      Usuń
  2. Świetnie leży! Pięknie Ci wyszło to modelowanie zaszewkami.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki :) to jedyny sposób, żeby biust zmieścić, a sweterek żeby był dopasowany.

      Usuń
  3. super wyszedł i świetnie wygląda na Joli :) Niesamowite jest to że jest super dopasowany na biuście - nic się nie rozchodzi. Choć te tysiące guziczków to przeraża w perspektywie zapinania :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie musisz zapinać. Można wkładać przez głowę ;) ja tak robię z większością moich rozpinanych sweterków.
      To właśnie zaszewki robią takie cuda, że nic na biuście się nie rozjeżdża

      Usuń
  4. Pięknie wyszedł ten sweterek, druty to dla mnie niezgłębiona tajemnica :D zawsze podziwiam jakie cuda można wydziergać na drutach :) bardzo podobają mi się te warkocze

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję. Zacznij od prostych rzeczy, a potem coraz trudniejsze. Nie od razu Rzym zbudowano.

      Usuń
  5. Madziula ma rację - niesamowite jest to super dopasowanie. Widać rękę mistrzyni . Sweterek jest śliczny.
    I wiem, że to wcale nie jest łatwe i nie tylko trzeba rozliczyć te zaszewki i wiem, że tak nie umiem :(

    OdpowiedzUsuń
  6. Jestem pod wrażeniem, sweter jest rewelacyjny :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Świetny sweter. Bardzo ładnie dopasowany i śliczne warkocze.
    Robię po raz pierwszy z Baby Silk, robi się przyjemnie, ale ciekawa jestem jak będzie się nosił.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też jestem ciekawa jak się będzie nosił. Dam znać jak czegoś się dowiem ;)

      Usuń
  8. Śliczny sweterek . Może i sobie taki zrobię .Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Polecam, bo każdy w nim wygląda korzystnie.

      Usuń
  9. Super dopracowane szczegóły! Jestem pełna podziwu!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję. Lubię ładne wykończenie. Diabeł tkwi w szczegółach.

      Usuń
  10. Wspaniały sweterek!!! Idealnie dopasowany! Kasiu, jesteś dziewiarską mistrzynią!!!

    OdpowiedzUsuń
  11. Po raz kolejny podziwiam jakość wykonania Twojego dzieła :) Gratuluję bo wyszedł prześliczny :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Prześliczny, staranna robota :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Przesliczny sweterek, perfekcyjnie dopasowany, i tak starannie wykończony :)
    Z tej alpaki mam czapkę więc i wyobrażenie mam o tym czego nie widać - o miękkości i ciepłości :)
    pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję.
      Miękkość jest nieziemska. Nawet Traktor doceniał cudny dotyk i tylko na sweterku się kładł, jak miał okazję

      Usuń
  14. Kochana, zdolne łapki masz :) Piękny ten sweterek, piękny :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Cudowny sweterek :-) Piękny kolor i rewelacyjny wzór.
    A najważniejsze, że nowa właścicielka zadowolona :-)
    Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Właścicielka bardzo zadowolona :)

      Usuń
  16. Piękny sweterek,też uwielbiam tę włóczkę.

    OdpowiedzUsuń
  17. Przepiękny ten sweterek :) super Ci wyszedł :)

    OdpowiedzUsuń
  18. Super wyszedł, włóczka faktycznie fantastyczna, ja tu podziwiam modelowanie! Szkoła mistrzów!

    OdpowiedzUsuń
  19. Pięknie wyrobiłaś ten sweterek pod biust. Bardzo mi się podoba, gratuluję cierpliwości.

    OdpowiedzUsuń
  20. Perfekcja w każdym calu:)
    Pozdrawiam, Marlena

    OdpowiedzUsuń
  21. Zaiste, bardzo ciekawa dzianina.

    OdpowiedzUsuń
  22. Ślicznie to zrobiłaś, podziwiam:)

    OdpowiedzUsuń
  23. Mój Co on :) Kasiu jeszcze raz pięknie Ci dziękuję :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Twój, Twój ;) Nie ma za co Jolu :]

      Usuń
  24. W realu Jola w sweterku wygląda jeszcze lepiej niż na zdjęciu;) Dobrze,że nie mogę takich nosić bo bym spać nie mogła z zazdrości :)))

    OdpowiedzUsuń
  25. Jaki piękny sweterek ma Jola! Fajnie jakoś coś zrobiłaś przy biuście i pionowo i poziomo... Nie wiem jak, ale podkreśla fajnie kobiece kształty i dopasowuje się. Super!

    OdpowiedzUsuń