Najbliższe spotkanie robótkowe



Najbliższe spotkanie robótkowe: 29.08.2015, godzina 12:00, w naszym stałym miejscu.

Jeśli chcesz się z nami spotkać, to pozostaw w komentarzu adres mailowy lub skontaktuj się przez formularz, który jest po prawej stronie, a wyślę wszystkie potrzebne wskazówki :]

niedziela, 9 marca 2014

KAL wiadomości wstępne.

Cieszę się, że jest tyle chętnych na wspólne dzierganie. Przed rozpoczęciem prac napiszę kilka słów tytułem wstępu ( i odpowiem na komentarze spod poprzedniego posta tutaj, żeby wszyscy je zobaczyli).

1. Włóczka może być dowolna. Mój pierwszy Ogoniasty jest z lnu, a teraz planuję go zrobić z Lace Dropsa. Ania, dzięki której pomysł się narodził (to razem z nią miałam dziergać, żeby jej pomóc) użyje Baby Alpaki Silk. Może też być grubsza włóczka. Zależy to od tego czego oczekujecie i jaki efekt chcecie osiągnąć. Jeśli letni, to raczej len, jedwab, bambus (bawełna może być za ciężka, ale nie jest zabroniona, czy wykluczona); jeśli wiosenny: mieszanki wełniano-jedwabne, czy bawełniane i raczej cienkie włóczki, a jeśli jesienno-zimowy to polecałabym wełnę w różnych odmianach.

2. Rozmiar jest na razie jeden, mój, czyli 34. Tak na prawdę rozmiar zależy od wysokości reglanu (ilości powtórzeń). Łatwo to dostosować w trakcie dziergania. Rozmiar można też regulować przez grubość drutów i rodzaj włóczki. Jak już jestem przy rozmiarze, to zaczepię też wielkość przodów. Jeśli ktoś będzie chciał dłuższe i większe, to nabierze więcej oczek. Będę pisała jeszcze o tym przy dzierganiu.

3. Planowany start 15.03.2014.

4. Dołączyć do zabawy można w każdym momencie.

5. Byłoby mi szalenie miło, gdybyście na bieżąco postęp prac uwieczniały na swoich blogach, a zdjęcia skończonego produktu podesłały do publikacji na moim blogu w zbiorczym poście (ale bez przymusu).

37 komentarzy:

  1. Już od dawna marzę o ogoniastym. Takiej okazji się nie przepuszcza. Przyłączam się.

    OdpowiedzUsuń
  2. witam, mam niestety rozmiar 40/42, więc 34 pozostał daleko w tyle:). zakupiłam jakiś czas temu wzór od mao i mam już zakupiony lace dropsa. może tym wzorem bym się posiłkowała w kwestii rozmiaru, bo ogoniasty zdaje się podobny, też robiony z góry na dół prawda? nie od lewej do prawej?

    OdpowiedzUsuń
  3. a jeszcze zapytam o rozmiar drutów do lace, 3,5 bedzie dobrze? tak sugeruje mao.jesli tak, to muszę dokupić.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zrób próbkę na tych drutach, co masz i zobacz czy podoba Ci się dzianine. Jeśli nie, to wtedy kup. Ja planuje robić na 3.75-4.

      Usuń
  4. ok, dziekuję. miłej niedzieli

    OdpowiedzUsuń
  5. chętnie się przyłączę ale powiedz mi ile motków Lace Dropsa potrzeba na ogoniastego to szybciutko sobie zamówię :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tu mnie masz. Ja mam 1 motek i ociupinkę. Liczę,że mi wystarczy. Koleżanka na rozmiar, bodajże, 38/40 zużyła ok 1,5 motka.

      Usuń
  6. Już lecę do sklepu i też kupię lace dropsa, od dawna marzyłam o takiej włóczce i teraz nadarza się okazja.
    Już raz robiłam ogoniastego, sama , z głowy, na chłopski rozum, byłam przeszczęśliwa jak go zrobiłam, tylko po baaardzo wyciągnęły mi się przody i teraz bym chciała jednak mniejsze.

    OdpowiedzUsuń
  7. Kasiu, też zacznę z Tobą! Włóczkę mam z odzysku, jakaś mieszanka, już nie pamiętam dokładnie, ogoniastego też już od dawna planuję zrobić, a teraz trafia się wspaniała okazja i jaka motywacja!!! :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Wspólne dzierganie to jest to! Czy mogę dołączyć? Pozdrawiam. AgaeS

    OdpowiedzUsuń
  9. Włóczka jest. Druty są. Chęci są. Jestem zwarta i gotowa :)
    .... Mam tydzień, żeby skończyć zaczęty sweterek...

    OdpowiedzUsuń
  10. Mysle ze trzeba sprobowac,zrobic ogoniasty,jestem gotowa na 15.03

    OdpowiedzUsuń
  11. Ja też będę gotowa! Właśnie kończę sweterek - do 15.03 wyrobię się na bank:) Lace Dropsa mam motek i troszeczkę. Zaryzykuję i zacznę z niego, choć mój rozmiar to 36.Początkowo planowałam robić z innej włóczki, ale skusiłaś mnie tym Dropsem skutecznie. Teraz będę odliczać czas niecierpliwie...A dzisiaj dopiero dziewiąty, buuuuu:))

    OdpowiedzUsuń
  12. Super akcja, ja też chętnie się zgłoszę :) Mam tylko pytanie jak będzie to wyglądać - udostępnisz każdemu wzór lub jakieś notatki? Jeszcze nigdy nie brałam udziału w takiej zabawie, ale wydaje się bardzo ciekawe. Sweterek jest absolutnie w moim stylu :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Na blogu będę publikować kolejne etapy dziergania.

      Usuń
  13. To ja może też się tak nieśmiało zadeklaruję, jako że ostatnio nabyłam wzór u mao, zapas lejsów też mam, nawet coś zaczęłam skubać powolutku, choć idzie jak po okazałej grudzie :) Ale z tego co czytam chyba zacznę od nowa nowymi drutami bo aktualnie dziubię na 3.00, które i tak wydaja mi się za grube...
    W każdym razie będzie to dla mnie jakaś mobilizacja.
    No i w końcu dałam głos, chociaż Twojego bloga obserwuje i podziwiam już od dłuższego czasu :)
    Pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Kasiu, może wiesz , ale włoczki dropsa zarówno Lace jak Baby Alpaki Silk wyciągają sie po praniu na długość i to dość znacznie, bo co najmniej 6 cm. a przy luźnym robieniu sweterki wyciągnęły mi sie ponad 10 cm. Pozdrawiam i jak zawsze śledzę blog z ciekawością.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mi się nic a nic nie wyciągnęły robótki z obu włóczek. Tyle ile było zaplanowane przy blokowaniu i ani cm więcej.

      Usuń
  15. Chętnie będe tu zaglądać, może tym razem jak zaczne to mi uczulenie na wełnę nie wyskoczy ;)

    OdpowiedzUsuń
  16. I ja chętnie się przyłączę do wspólnego dziergania,pozdrawiam Ania:)

    OdpowiedzUsuń
  17. Chyba za wcześnie się podekscytowałam tym wspólnym dzierganiem... Ja bym musiała robić rozmiar xl, 46/48 więc rozmiarowo muszę odpaść.. Szkoda..

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Olu, tak jak napisałam w poście. Poszczególne rozmiary różnią się wysokości reglanu.

      Usuń
    2. to byc moze ze sie zdecyduje :-)

      Usuń
  18. No to 15 się "widzimy" , lace drops leży i kwiczy, w końcu się "dokwiczał", pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  19. Ja jestem w trakcie swojego 1 sweterka :) miłego, wspólnego dziergania, może kiedyś również go zrobię, ale póki co planuję mniejsze na początek.

    ps. mam dzersejowy dół swetra, ale po zakończeniu się mocno wywija, a ja tak nie chcę :< zależy mi na tym dzerseju, więc nie robiłam ściągacza. Co poradzić na zwijanie? konieczny ten ściągacz na brzegu? [i czy ew. wystarczy 1/2 rządki?]

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ścieg pończoszniczy ma to do siebie, że się zawija. 1-2 rządki ściągacza nie wystarczą. Dalej może się zawijać mimo mikroskopijnego ściągacza.

      Usuń
    2. Dziękuję. Chyba zrobię francuzem kawałek, może to pomoże :)

      Usuń
  20. Bardzo chętnie przystąpię do wspólnego dziergania jako nowa blogerka. Jeśli mogę, oczywiście.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oczywiście, że możesz. Nie dyskryminuję nikogo ;)

      Usuń
  21. Ja też chcę, ja też. Jestem wciąż początkującą dziewiarką i mam okropnego pietra przed zrobieniem sweterka, a ogoniasty jest boski. Myślałam o wersji letniej. Zastanawiam się nad włóczką.... hmmm No i Houston mamy problem, bo mój size to 42/44. Duuuża baba ze mnie.
    Ps. Uprowadzę Ci kota. Jest cudny - proszę o foty.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jolu, dasz radę. Będę krok po kroku pokazywać co trzeba zrobić. Rozmiary między sobą różnią się wysokością reglanu, ale startujemy z tej samej liczby oczek. '
      Uwierz mi mojego kota nie chcesz. On z definicji jest hultajem i nicponiem.

      Usuń
  22. Bardzo chętnie dołączę do wspólnego dziergania! Od 2 lat leży w mojej szafie Lace Dropsa w kolorze turkusowym, kupiony specjalnie w celu przerobienia na ogoniastego :) Planuję zrobić wersję z ażurem taką jak Effcia http://odrecznie.blogspot.com/2011/08/vino-verde.html Niestety nie mam bolga, ale mogę dzielić się postępami w robocie w komentarzach i na Ravelry :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jak pisałam, blog nie jest warunkiem koniecznym :]

      Usuń
  23. Oj to moze i ja sie wkoncu skusze. Musze tylko pomyslec i kupic wloczke. Tak bardzo podobs mi sie malabrigo. To cieniowanie! Ale chyba czytalam ze lace sie filcuje?
    Ania

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie mam doświadczenia z Malabrigo, więc się nie wypowiem. Effcia kiedyś narzekała na filcowanie się malabrigo, ale nie wiem którego.

      Usuń
  24. Zakupilam juz Lace Dropsa :) Bede dziergac z Wami :)

    OdpowiedzUsuń
  25. Kasiu! i ja się przyłączę z dzierganiem piórkowego ogoniastego Mam w poczekalni na ogoniaste i len i babyalpakę silk a z dropsa lace już mam cudowny ogoniasty(na rozmiar 38 zużyłam 3 motki- dziergałam z podwójnej niki na drutach nr 4,5 jako testerka u Mao). Teraz mam ochotę na pojedynczy. Nie wiem jak wybiorę z dwóch cudownych włóczek-nie muszę chyba dodawać,że oba swetry baaaardzo potrzebuję.Pozdrawiam druciarsko! Czekam na start w piątek.

    OdpowiedzUsuń