Najbliższe spotkanie robótkowe



Najbliższe spotkanie robótkowe: 29.08.2015, godzina 12:00, w naszym stałym miejscu.

Jeśli chcesz się z nami spotkać, to pozostaw w komentarzu adres mailowy lub skontaktuj się przez formularz, który jest po prawej stronie, a wyślę wszystkie potrzebne wskazówki :]

sobota, 29 marca 2014

Ogoniasty cz 3

Jak Wam idzie? Ja dalej oszukuję ;) Nie skończyłam reglanu, ale nie mam na razie natchnienia do mojego Ogoniastego. Zajmuję się wszystkim tylko nie moim sweterkiem. Wróciłam do Myszy, mimo że wiosna i lato za pasem.

Dzisiaj: rzędy skrócone.
Będziemy robić rzędy skrócone, żeby wydłużyć tył, bez przerabiania przodów (aby te z kolei nie wisiały do kostek).  Jeśli macie swoją ulubioną, preferowaną technikę, to śmiało ją wykorzystajcie. Ja podam tę, którą stosuję osobiście.

Dziergamy ok 12 cm prosto. Skończyć trzeba lewą stroną. Dla przypomnienia markery powinny być umieszczone między przodami i tyłem.
PS: p do 2 ostatnich oczek przed drugim markerem, w&t , lewe do 2 ostatnich oczek przed markerem, w&t, prawe do końca rzędu
LS: lewe do końca rzędu
Prosto 9rz.

Całą operację powtórzyć 8 razy.
A teraz pończoszniczym ściegiem do pożądanej długości sweterka lub do końca włóczki ;) Zamiast pończoszniczego, można zrobić ażur dla ciekawszego efektu. Kiedy już uznacie, że sweterkowi dość, to zakończyć oczka. Można zrobić kilka rzędów ściegiem francuskim, albo ściągaczem. Wszystko wedle fantazji.

Słowniczek:
PS- prawa strona
LS- lewa strona
M- marker
p- prawe oczko/a
o- oczko
w&t- wrap and turn, rzędy skrócone

Tutaj filmik odnośnie rzędów skróconych. Nie trzeba znać angielskiego, żeby zrozumieć obrazki ;)

To jeden z dłuższych (jak nie najdłuższy) odcinków. Kolejny odcinek za 10 dni, chyba, że potrzebujecie więcej czasu, np 14 dni. Dajcie znać jak z postępem Waszych Ogoniastych.

Pozdrawiam
Kasia

Ps. W kolejnym odcinku podam termin zakończenia prac i wysłania zdjęć. Przypominam, że między tymi z Was, którym się uda skończyć w tym terminie rozlosuję niespodziankę.


33 komentarze:

  1. Mam nadzieję, że zrozumiałam :) zaraz zaczynam robić dalej.
    Dziękuję za dalsze instrukcje i pozdrawiam.
    Życzę owocnego dziergania :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Czereśniak ze mnie i nie rozumiem. Jak na PS robimy prawe w&t ( co to oznacza) i potem lewe ? To w sumie ile tych rzędów skróconych należy dodać? A kiedy przody przerabiać? Wybacz. Bardzo staram się to ogarmąć i czytam już kilka razy. Im dłużej czytam tym mniej rozumiem.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jeżeli ja zrozumiałam dobrze po oddzieleniu rękawów, robimy przez 12 cm prosto, czyli przody i tył razem jednym ciągiem jakbyś robiła przykładowo szalik. Po 12 cm przerabiania dżersejem , kształtujemy sam tył, w taki sposób jaki opisała Kasia, ja na razie robię te 12 cm i jeszcze do rzędów skróconych nie doszłam. Pozdrawiam.

      Usuń
    2. Dzięki Wiola. Te 12 cm rozumiem, ale potem już nie bardzo :(

      Usuń
    3. Poprawiłam wzór, bo zapomniałam dodać, do którego markera trzeba dojechać. Bardzo przepraszam za zamieszanie. W&T to znaczy owniń i zawróć. Owijasz 2 oczko przed markerem i odwracasz robótkę, tak że masz lewą stronę do przerabiania (a w drugim owinięciu prawą). Mam nadzieję, że to trochę rozjaśni. Jak nie to pisz, będę się starała jeszcze inaczej wyjaśniać.

      Usuń
  3. A ja nie zrozumiałam.... Tępota ze mnie, ale nie kumam. Markery mamy dwa.Przed pierwszym owijamy, przerabiamy oczka na lewej stronie na lewo, odwracamy i lecimy prawymi do drugiego markera? I powtarzamy te same czynności na drugim przodzie? Rozumiem, że kolejne 9 rzędów ciśniemy bez w&t A później znowu bawimy się w owijanie. i kolejne 9 i znów....itd. Bo skoro mamy mieć krótsze przody, to czy w ten sposób ich nie wydłużamy? A może powinnyśmy robić rzędy skrócone tylko na plecach? Zdurniałam do reszty;-) Help!!!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. jedziesz prawą stroną, mijasz pierwszy marker i za drugim oczkiem po drugim markerze, zawijasz na lewą stronę, wracasz do pierwszego markera i za drugim oczkiem znowu zawijasz na prawą stronę i przerabiasz do końca, w ten sposób wydłużysz tył. Potem robisz normalnie 9 rzędów i znowu rzędy skrócone :)

      Usuń
    2. No tak....Przecież to takie logiczne! Teraz mnie olśniło! Ale sama bym na to nie wpadła:( Wielkie dzięki! Cały czas sugerowałam się tym pierwszym markerem:) Wstyd!!!

      Usuń
    3. Ale czy na pewno owinięcie jest 2 oczka za drugim markerem? A nie dwa oczka PRZED nim?

      Usuń
    4. Aneta S oświeciło mnie. Dobra z Ciebie nauczycielka. Tylko jeszcze pytanko. Te dwa oczka to kiedy? Rozumiem, że nadrabiam i dziabię skrótem plecy od markra do markera i hamuję dwa oczka przed markerem? Tak? Czy dwa oczka za markerem?

      Usuń
    5. Wieeeeeem Juuuhu. Dotarło do mózgownicy. Aneta S nie było pytania. Fenkju

      Usuń
    6. Bardzo przepraszam, że nie napisałam, że trzeba dojechać do 2 markera. Bardzo, bardzo przerpaszam za niejasności. Kilka razy to czytałam, ale nie wychwyciłam tego błędu. Owija się drugie oczko przed markerem,

      Usuń
  4. Kasiu, posłałam zdjęcia na pocztę fiubzdzu, nie mam potwierdzenia czy doszło, masz inną pocztę. Jeśli tak proszę o kontakt na : nirtokris1@wp.pl

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dostałam! Jeszcze nie zdążyłam odpisać na maila ;) Dopiero do komputera się dorwałam.

      Usuń
  5. Kasiu, dziękuje za dalsze wskazówki.Pozdrawiam wszystkie Panie dziergające swoje ogoniaste sweterki! Ja też robię moje w każdej wolnej chwili. Pomyślcie co będzie jak wszystkie zadamy szyku tej wiosny!!!!!!!

    OdpowiedzUsuń
  6. Wracając do raglanu - czy ja dobrze rozumiem, że po jego zakończeniu mamy na drutach 208 oczek więcej?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. no nie wiem czy aż 208 więcej. Ja robię z lnu i dodawanie na raglan powtórzyłam 35 razy więc doszło mi 4 razy 35 oczek ( dodawanych przed i po markerze, a markerów było 4) więc 140 oczek więcej. Może robisz głębsze pachy- ja robię na rozmiar M więc moje pachy to ok 21 cm głęb. Pozdrawiam

      Usuń
    2. Pewnie mniej więcej tyle wyjdzie, Zależy ile razy dodawałaś oczka na reglan. W co drugim rzędzie dodajesz 8 oczek. A jak skończysz reglan to pod każdą pachą dodajesz 8 oczek, (lub ilość jaka uważasz za stosowaną).

      Usuń
    3. Ten komentarz został usunięty przez autora.

      Usuń
  7. No tak, przepraszam za złe wyliczenia. Markerów było 4 więc 8 razy dodajemy. Dobrze że Kasia jest czujna!!!!

    OdpowiedzUsuń
  8. Ja już wydziergałam, ale w dziecięcym rozmiarze, więc to się chyba nie liczy:))
    http://drutowalniaanust.blogspot.com/2014/03/ogoniastydla-hani.html pozdr

    OdpowiedzUsuń
  9. Mimo, że nie biorę udziału w KALu to pozwoliłam sobie skorzystać z patentu na rzędy skrócone :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Skorzystalam z Twojego patentu na przedluzenie tylu. Zdecydowanie przyda sie tez przy innych sweterkach!

    Pochwale sie ze niemal skonczylam korpus. Jeszcze tylko rekawy!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Super! Gratuluję! U mnie uwstecznienie ;)
      Patent nie jest moim autorskim ;) Aż tak genialna to ja nie jestem.

      Usuń
  11. A ja poszłam inną drogą i skończyłam rękawki w moim turkusowym ogonku. Tak nie cierpię robić rękawów,że na koniec zostawiłam sobie na deser korpus. Rękawki są proste na całej długości i bez ściągacza na końcu.. Teraz nie wiem czy robić rękawki fioletowemu z lnu, czy turkusika kończyć.

    OdpowiedzUsuń
  12. Czy jutro będzie ogoniasty czesc 4 ? .... Oby nie.. Wy rozwiązujecie problemy czesci 3 a ja nadal przy 2..

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Olu, kolejna część będzie w okolicach końca następnego tygodnia.
      (Ja się uwsteczniam. Dalej w pierwszej części jestem).

      Usuń
  13. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  14. Nie wiem czy to nie będzie mnie dyskredytowało ale ja swojego ogoniastego już skończyłam.
    Można go zobaczyć tutaj http://babojola.blogspot.com/2014/04/ogoniasty-skonczony.html

    Pozdrawiam Ciebie Kasiu i wszystkie dziergające ogoniastego !

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Piękny ten Twój ogoniasty! Super :] Cieszę się, że powoli Ogoniaste się kończą.

      Usuń
  15. W zasadzie to się cieszę, że jesteśmy na tym samym etapie ;) Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja dalej jestem głęboko w lesie ;)

      Usuń
  16. Ja zapragnelam ogoniastego rowno rok po KALu, pozwolilam sobie podejrzec Twoj sposob i zs to poieknie dziekuje :-) jestem wlasnie w trzeciej czesci. Jestes genialna!

    OdpowiedzUsuń