Najbliższe spotkanie robótkowe



Najbliższe spotkanie robótkowe: 29.08.2015, godzina 12:00, w naszym stałym miejscu.

Jeśli chcesz się z nami spotkać, to pozostaw w komentarzu adres mailowy lub skontaktuj się przez formularz, który jest po prawej stronie, a wyślę wszystkie potrzebne wskazówki :]

czwartek, 20 marca 2014

Ogoniasty cz2

W związku z tym, że dostaję sygnały, że już pierwszy etap większość (ja mam opóźnienie, ale testowy sweterek ma pierwszeństwo) ma za sobą i się niecierpliwicie, dzisiaj kolejna część: reglan i rozdzielenie korpusu od rękawów. Markery rozmieszczone? Dla przypomnienia: przód, M, 10 (12) o, M, 40 (48) o, M, 10 (12) o, M,  przód (w nawiasach opcjonalna liczba oczek dla większych rozmiarów).

Reglan:
rz1 PS:  *prawe do ostatniego oczka przed markerem, + 1, p, M, p, +1* powtórzyć jeszcze 3 razy, prawe do końca (8 oczek dodanych)
rz2 LS: lewe oczka

Te dwa rzędy powtórzyć tyle razy, ile uważacie za stosowne aby reglan był takiej wysokości, jaka jest dla Was odpowiednia. Jeśli macie sprawdzony sposób na reglan, to śmiało z niego korzystajcie. Ja korzystam ze sposobu Rene (klik). Skończyć trzeba rzędem lewostronnym.

W moim lnianym (len nie rośnie przy blokowaniu) rzędy reglanowe są powtórzone 26 razy, i mój reglan ma wysokość ok 15-16cm. Rozdzielając korpus od rękawów dodałam pod pachą 8 o (i to trochę za dużo, mogłoby być mniej).

Rozdzielenie korpusu i rękawów:
PS: prawe oczka do pierwszego M, usuń M, oczka rękawa (między dwoma pierwszymi markerami) przełożyć na dodatkową nitkę/agrafkę dziewiarską, usunąć M, nabrać 6 o (lub tyle ile uważacie za stosowne do nabrania pod pachą), p do M, powtórzyć całą operację z przekładaniem i nabieraniem oczek raz jeszcze, i prawe do końca
LS: lewe ocza

Filmik jak to zrobić, wystarczy obejrzeć, nawet jeśli nie znacie angielskiego:

Między środkowe oczka nabrane pod pachami włożyć markery, oddzielając tył od przodów.

Słowniczek:
+1 - dodać jedno oczko, wedle ulubionego sposobu. (Rene pokazała kiedyś różne sposoby dodawania oczek, klik.)
p - prawe oczko/a
M - marker
PS- prawa strona
LS- lewa strona

Jeśli uważacie, że za rzadko/często podaję instrukcje, to jestem otwarta na propozycje. Trzeci odcinek planuję upublicznić za tydzień, czy potrzebujecie więcej czasu?

Niech się dzieje!

Ps. Za tydzień rzędy skrócone. 

15 komentarzy:

  1. A ja już wcześniej kontynuowałam :P

    OdpowiedzUsuń
  2. A ja pierwszy raz robię raglan. Plisa gotowa i w sam raz się załapałam na kolejną część ;-) Rzędy skrócone na szczęście już opanowane więc spokojnie będę czekać na ciąg dalszy.

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja jestem w połowie reglanu i dobrze, że napisałaś o rzędach skróconych bo bym robiła dalej. Rzędy skrócone opanowane więc czekam z niecierpliwością na dalszą część opisu. Będziemy je robić zaraz po reglanie czy może pod koniec robótki?
    Pozdrawiam i czekam z niecierpliwością na dalszą część opisu.

    OdpowiedzUsuń
  4. Ojeju widzę, że tu sami fachowcy, a ja w dzierganiu sweterków cienki Bolek jestem. Nadal nie wiem jak to możliwe, że startujemy z tej samej(prawie) liczby oczek i sweterek będzie dobry na dużą i małą babkę. I rzędy skrócone... help.
    Dziękuję za filmik, to bardzo dobra łopatologiczna lekcja :). Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Rzędy skrócone będą w kolejnym odcinku, za tydzień.

      Usuń
    2. Ten komentarz został usunięty przez autora.

      Usuń
  5. ale reglan można zrobić spokojnie do końca? rzędy skrócone będą później tak?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Reglan spokojnie zrobić takiej wysokości jak potrzeba.

      Usuń
  6. Dopisuję się do prośby o wytłumaczenie co to są rzędy skrócone

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wszystko będzie za tydzień. Spokojnie.

      Usuń
  7. A jeszcze napisz w nast poście jak mogę zmierzyć, czy mój raglan jest już dobry. Czy przyłożyć do siebie tzn do ramienia, czy może masz inny lepszy sposób. Robię pierwszy raz od góry i nie mam pojęcia jak się go zmierzyć, żeby potem rękawek nie był ciasnowaty pod paszką. A ramionko mam jak Pudzian hi hi. pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. jak się go mierzy (błąd )

      Usuń
    2. Ja po prostu przykładam centymetr krawiecki od ramienia do pachy. U mnie to jest ok 15-16 cm.

      Usuń
  8. Moje początki ;-)
    http://casaalmaredomnadmorzem.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń