Najbliższe spotkanie robótkowe



Najbliższe spotkanie robótkowe: 29.08.2015, godzina 12:00, w naszym stałym miejscu.

Jeśli chcesz się z nami spotkać, to pozostaw w komentarzu adres mailowy lub skontaktuj się przez formularz, który jest po prawej stronie, a wyślę wszystkie potrzebne wskazówki :]

piątek, 11 kwietnia 2014

Ogoniasty- część 4- ostatnia

Dzisiaj kolejna- ostatni część. Dzień wcześniej, bo jutro mam szalony dzień i nie wiem czy do laptopa bym usiadła.

Korpus skończony? Czas na rękawy!

Trzeba przełożyć oczka rękawów na druty oraz podnieść tyle oczek ile dobrałyście do korpusu podczas rozdzielania kadłubka i rękawów.

Rękawy można robić pojedynczo lub od razy dwa na raz (niedawno Asja o tym pisała- klik). Co kto woli.

Rękawy można zrobić długie, krótkie, 3/4. Co kto chce, jaką ma potrzebę, albo zapas włóczki ;). Wykończyć można ściągaczem, francuzem, albo zostawić pończosznicy. W tym ostatnim wypadku polecam zrobić 1-2 cm dłuższe rękawy niż zazwyczaj, bo pończoszniczy lubi się zawijać.

Jeśli chodzi o zwężanie rękawów, to polecam mierzyć i na bieżąco odejmować oczka. Taką metodę stosuję osobiście, bo mam łokcie szersze niż ramię, więc większość wyliczeń gotowych muszę modyfikować.

Na koniec: trzeba pochować nitki, zblokować i finito!

Już nie mogę się doczekać Waszych Ogoniastych! Tydzień wystarczy na skończenie rękawów? Będą świąteczne Ogoniaste. Proponuję wtorek po świętach, czyli 27.04.2014 jako ostateczny termin wysyłania zdjęć, lub podawania linków z postami. Mail: fiubzdziu (at) gmail (dot) com

Przypominam, że mam nagrodę, którą rozlosuję między tymi z Was, które prześlą mi zdjęcia gotowego wyrobu do 27.04.2014

Pozdrawiam i życzę Wam spokojnych, radosnych i pełnych robótek Świąt, bez zamieszania i gorączki przygotowań.
Kasia

PS. W związku z tym, że odezwały się głosy o przedłużenie terminu zmieniam tenże z 22.04 na 27.04. Mam nadzieję, że tyle wystarczy. Potem wyjeżdżam, a wolałabym rozlosować nagrodę przed wyjazdem.

16 komentarzy:

  1. Za nic nie zdążę z rękawami w tydzień... To moja najmniej ulubiona część robótki :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bądź dzielna! Masz 11 dni.

      Usuń
    2. Teraz już dwa tygodnie! Może się uda :) Dziękuję za przedłużenie terminu!

      Usuń
  2. Uuu, szkoda, że tak późno przyłączyłam się do zabawy - jestem dopiero na 2 części.
    pozdrawiam ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. a ja prosiłabym o jakieś wskazówki odnośnie blokowania sweterka z lace. w trakcie robórki wymiętoszony jest niźle, a blokowac umiem tylko szale i chusty:(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Przyłączam się do prośby, przyda się taka informacja bo mam też w planie robótkę z tej włóczki.

      Wysłałam Kasiu do Ciebie email z linkiem do mojego ogoniastego, dotarł ?

      Usuń
    2. Sweterki łatwiej zblokować niż chusty i szale. Nie wymaga to takiej precyzji. Mojego pierwszego ogonka z Lace Dropsa z podwójnej nitki) tak naciągnęłam że jest do kolan bo myślałam,że trzeba bardzo naciągać. Teraz sweterki blokuję ostrożniej, lekko naciągam (wypłukane w płynie do zmiękczania, można użyć odżywki do włosów) i wygładzam nadając odpowiedni kształt.Najlepiej na grubych ręcznikach na płaskiej powierzchni.Przy okazji można naciągnąć za krótkie rękawy lub pociągnąć na szerokość gdy wyszły za długie. Trzeba uważać potraktować sweterek symetrycznie aby rękawy i przody pozostały równej długości.Mam nadzieję że moje doświadczenia Wam się przydadzą.Pozdrawiam serdecznie i jeszcze raz przepraszam za błędne rozliczenie oczek.

      Usuń
    3. Gabrysiu, dziękuję za odpowiedź! Cały dzień nie miałam dostępu do laptopa.
      Robię dokładnie tak samo jak Gabrysia.

      Usuń
  4. Ja też nie zdążę. Przed świętami mam sporo obowiązków. Zdjęcia doślę później :)

    OdpowiedzUsuń
  5. nie wiem dlaczego nie widać mojego komentarza ale również przyłączam się do prośby o wydłużenie terminu, bo w przed świętami mało jest czasu na druty niestety :(

    OdpowiedzUsuń
  6. Hej! Jestem przy części 4, na etapie - pod pachami przed rzędami skróconymi i zastanawiam się czy blokowanie pomoże mojej rozwijającej się górze? Czy Wam też góra robótki, przy karku zwija się?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie rozwijającej się górze, tylko oczywiście zwijajacej się

      Usuń
    2. Olu, taka uroda ściegu pończoszniczego. Małe szanse, że blokowaniu zniweluje zwijanie się na 100%. U mnie też się roluje, ale ja takiego efektu chciałam, więc mi to nie przeszkadza.

      Usuń
  7. Ogoniasty "chodził" za mną już od kilku lat i dopiero teraz przy Twojej 3 części kala gdy ją zobaczyłam na Twoim blogu postanowiłam go zrobić wspólnie z Wami. Zaczęłam 9.04 ciekawe czy zdążę na 27.04 ? :)

    OdpowiedzUsuń