Najbliższe spotkanie robótkowe



Najbliższe spotkanie robótkowe: 29.08.2015, godzina 12:00, w naszym stałym miejscu.

Jeśli chcesz się z nami spotkać, to pozostaw w komentarzu adres mailowy lub skontaktuj się przez formularz, który jest po prawej stronie, a wyślę wszystkie potrzebne wskazówki :]

poniedziałek, 6 października 2014

Przygotowania do zimy

W ostatnim czasie wyrabiam zapasy (jakie to przyjemne uczucie!) i dziergam zimowe dodatki. Mam zrobione 2 czapki i komin. Dziś pokażę jedną czapkę i komin. Drugą wtedy, kiedy przyjdzie odpowiednia pora.

Na pierwszy ogień ponownie wydziergana Kat. Bardzo lubię ten wzór. W takich beretowych czapkach jest mi najkorzystniej (to moja prywatna opinia).

Poprzedni model się zużył. Był użytkowany jesień, zimę i kawałek wiosny przez kilka lat. A że włóczka nie powalała jakością, to wyglądała jak wyglądała pod koniec swojego żywota. Na ten egzemplarz przywiozłam włóczkę z Amsterdamu. Zaszalałam i kupiłam sobie na urodziny i jako pamiątkę w zeszłym roku Cashsoft Rowana. 2 motki, bo pioruństwo niesłychanie drogie, od początku z przeznaczeniem na nową Kat.




Wzór: Kat, z książki Precious Kim Hargreaves
Włóczka: Cashsoft Rowan, 1 1/4 motka
Druty: 3,75mm, 4,5mm
Modyfikacje:
- dziergana na okrągło
- między pierwszym i drugim odejmowaniem oczek dodała 10 dodatkowych rzędów (bo wychodziła za płytka)

Z kominem było więcej zabawy. Pierwotnie miał być ten (klik) komin, ale po przejrzeniu wykonań doszłam do wniosku, że na zimę nie będzie zbyt dobry, bo odstaje od szyi za bardzo. Zaczęłam więc poszukiwania lepszego komina. Wyłoniłam dwa, w sumie bardzo podobne: Gap-tastic Cowl (klik) i Marian (klik). Zrobiłam miks obu. Chociaż bliżej mojemu jednak do Cap-tastic'a.


Widać, że ryż na okrągło się kosi. W  kominie, to nie przeszkadza, ale w innych formach może wkurzać.

Wzór: Gap-tastic Cowl
Włóczka: Big wool, Rowan. Całe 2 motki
Druty: 10mm (a spokojnie mogły być większe)
Modyfikacje:
- nabrałam 119o, dziergałam ryżem aż do końca włóczki. Zostało mi ok 50cm.

Wymiary gotowego komina, na płasko, to: 62cm (x2) x 16,5cm. Dam radę się dwukrotnie owinąć. Gdybym miała więcej włóczki, to bym raczej z wysokością zaszalała a nie długością.

18 komentarzy:

  1. Czapka śliczna i bardzo twarzowa, komin super, będzie Cię grzał Kasiu :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Śliczna czapka - piękny kolor i rewelacyjny wzór. Ślicznie w niej wyglądasz.
    Komin doskonały.
    Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  3. Super kolorki. Czapka rewelka i wszystko pasuje do płaszczyka.

    OdpowiedzUsuń
  4. świetne dodatki:) czapka rewelacyjna:)) a taki komin tez już dawno za mną chodzi:)
    pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Za mną też :) aż w końcu kupiłam odpowiednią włóczkę.

      Usuń
  5. Super czapka ! Komin godny pozazdroszczenia, grzeje, przylega do szyi...
    Kolor piękny i twarzowy :)
    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  6. Piękna czapa, komin bardzo mi się podoba, no zrobiłam łał bo nigdy nie robiłam na takich drutach! Fajny rozmiar, nie duszący a grzejący, bardzo ulubiony :)
    Kwitniesz Kasiu!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To był mój pierwszy raz na takich grubasach ;) Robótka ekspresowa! Dwa wieczory i gotowe.
      Dziękuję :]

      Usuń
  7. Komin ma świetny kolor :) . Świetnie z kurtką współgra ;)
    Zapraszam do siebie http://pracownia-rekodzielnicza.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  8. Czapka super! Ładne kolorki, zarówno czapy jak i komina.
    Wszystkiego dobrego! Marta

    OdpowiedzUsuń
  9. Nie przypominam sobie jak wyglądasz w innych czapach, sądzę że dobrze, no a ta jest świetna :)
    komin tez fantastyczny

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bo raczej w innych czapkach się nie pokazuję :P

      Usuń
  10. Fajny ten komin - bardzo ładnie w nim wyglądasz;)
    pozdrawiam
    www.wloczkiwarmii.pl

    OdpowiedzUsuń
  11. Gust czapkowy mamy identyczny, Kat to moja ukochana czapka i też mi sie już zużyła więc ją zrobię ponownie. Drugą też będziemy chyba miały taka samą ;) Zestaw kolorystyczny bomba, nie dosyć że sama w nim świetnie wyglądasz to razem prezentują się wysmienicie. No i ta wełna ... Serdeczności.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Super :D Nie mogę się doczekać Twojej wersji!
      Wełna trochę mnie rozczarowała. Cashsoft w robocie jest bardzo sznurkowaty, zyskuje po kąpieli. A Big Wool obawiam się, że może się filcować. Pożyjemy zobaczymy ;)

      Usuń
  12. Bardzo ładnie Ci w tej czapce :) Ja unikam takich, a w zasadzie to wszystkich, bo wyglądam w nich jak dupa zza krzaka, czyli niepoważnie ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. U mnie poziom poczucia obciachu się zmienił i teraz zimą to mam zupełnie w nosie co sobie ludzie myślą :P W łepek musi być ciepło.

      Usuń
  13. Kat bardzo mi się podoba i całe szczęście, że mam "Precious" Kim Hargreaves... swoją drogą jak mogłam przegapić ten wzór i jeszcze go nie zrobić :( Pięknie Ci czapeczka wyszła. Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń