Najbliższe spotkanie robótkowe



Najbliższe spotkanie robótkowe: 29.08.2015, godzina 12:00, w naszym stałym miejscu.

Jeśli chcesz się z nami spotkać, to pozostaw w komentarzu adres mailowy lub skontaktuj się przez formularz, który jest po prawej stronie, a wyślę wszystkie potrzebne wskazówki :]

wtorek, 3 maja 2016

Still Light Tunic- dzierganie na krawędzi

Skończyłam moją sukienkę, Oczywiście nie obyło się bez komplikacji (ja chyba nie umiem normalnie ;)).

Wszystko zaczęło się 3 lata temu, kiedy to 5 marca jadąc w pksie do pracy napisałam życzenia Pimposhce, dostałam odpowiedź, że ma dla mnie niespodziankę. Niespodzianką była wygrana w rozdawajce urodzinowej, gdzie nagrodą było 5 motków BFL pofarbowanej ręcznie przez Gosię wg zaleceń. Nie jestem fanką wielokolorowych włóczek, więc poprosiłam o jednolite farbowanie. Wybrałam 3 kolory, bo się zdecydować nie mogłam, ostateczną decyzję miała podjąć Pimposhka. I wybrała idealnie! Jak otworzyłam przesyłkę, to wiedziałam, że to jest ten właściwy kolor. Włóczka musiała swoje odleżeć i nabrać mocy urzędowej, chociaż od prawie samego początku wiedziałam, że będzie do tego wzoru idealna.

Muszę jeszcze pochwalić Pimposhki farbowanie. Motki są pięknie pokolorowane ;) W sukience w ogóle nie widać różnicy między motkami. Dopiero na zdjęciu zobaczyłam ciemniejszy pas. 

Jak pisałam poprzednio, motywacją do ruszenia ze Still Light Tunic było wspólne dzierganie z dziewczynami ze spotkań naszych białostockich.

Nie obeszło się bez prucia, oczywiście. Pod koniec zorientowałam się, że jednak przeliczyłam się z ilością włóczki. Podeszłam dość nonszalancko, wiedząc, ze nie ma szans na dofarbowanie nici. Prawie cały jeden wieczór lamentowałam mężowi i Pimposhce. A potem mnie olśniło. Sprułam kieszonki, dokończyłam długość a wnętrze kieszonek dorobiłam inną włóczką. Tutaj poratowała mnie Madziula (klik). Także niewidoczna część kieszonek jest w innym kolorze.

Po praniu włóczka stała się bardzo miękka i mięsista, ładnie się na długość wyciągnęła, bez napinania na siłę.

Jestem bardzo zadowolona z efektu, mimo negatywnych emocji jakie miałam po drodze.


Wzór: Still Light Tunic (klik)
Druty: 3,5mm
Włóczka: BFL, DK, 5 motków i na kieszonki bliżej nieokreślona wełna
Modyfikacje: 
- dodałam 2 powtórzenia reglanu na rękawach
- 1x odjęłam oczka zanim zaczęłam dodawać na kieszonkę
- obniżyłam delikatnie linię dodawania na kieszonkę (wypadała u mnie na środku piersi)
- ominęłam pierwsze dodawanie oczek po bokach
- dodałam oczka po bokach na wysokości kieszonek ostatni raz (w sumie ilość dodawania oczek jest taka jak we wzorze)
- wydłużyłam całość, tak żebym mogła ją nosić jako sukienkę

Zdjęć będzie dużo, bo się nie mogłam zdecydować, które wybrać.

Kieszonki odwrócone


Guziczek z zapasów własnych.


Mamo, mamo, no weź mnie!
Tato, oddawaj aparat!


Następny projekt też się zapowiada na krawędzi, jeśli chodzi o ilość włóczki ;)

PS. Najbliższe spotkanie w Białymstoku jest 7 maja.

25 komentarzy:

  1. Wyszło przepięknie. Kiecka ma super fason i do tego ślicznie Ci w tym kolorze (Pimposhca to zdolniacha.
    Mikołajek to uroczy chłopiec. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  2. jejku jest idealna... Ja jak zwykle za dużo spraw na głowie. Przepraszam, że nie odpisywałam ale chetnie dołącze nastepnym razem. Choc teraz żal tyłek ściska, bo ta sukienka jest cudowna!! :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Świetnie wyglądasz, to po pierwsze a po resztę to świetnie wyglądasz :) A na serio to tunika i jej kolor robi ogromne wrażenie.
    Pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Piękna!! Sukienka wyszła idealnie :) Właśnienie na ostatnim spotkaniu robótkowym w Rzeszowie rozmawiałyśmy o tej tunice :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Misiek ma parcie na szkło widzę :) i przyznam Ci się że bardzo Ci zazdroszczę możliwości chodzenia w takich pięknych sukienkach :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Piękna sukienka! I bardzo ładnie wyglądasz.... też mam ją w planach☺

    OdpowiedzUsuń
  7. ach, komplikacje, bez nich byłoby nuuuuuuuuudno!
    piękna sukienka! obłędnie wyglądasz!

    OdpowiedzUsuń
  8. Sukienka wygląda rewelacyjnie.

    OdpowiedzUsuń
  9. Piękna sukienka :-) Ślicznie w niej wygląda - pasuje do Ciebie idealnie :-)
    Zdjęcia cudowne !
    Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  10. Piękna mamusia w ślicznej sukience!

    OdpowiedzUsuń
  11. Bardzo ładna sukienka! Do twarzy Ci w tym kolorze i z Mikołajkiem wśród wesołych nosorożców. Pozdrawiam pięknie!

    OdpowiedzUsuń
  12. Bardzo mi się podobacie aż mi żal, że nie wszystkie projekty mogę nosić. Ta prostota wzoru połączona z pięknem wełenki Bfl w Pimposhkowym wydaniu kolorystycznym wygląda fantastycznie i wyjątkowo Tobie pasuje :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękuję :] Wydaje mi się, że wzór jest na tyle uniwersalny, że prawie każdemu pasuje, bez względu na figurę.

      Usuń
  13. kolor i fason bardzo Ci pasują :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Świetna sukienka! Mam sporo zielonej włóczki może coś podobnego zrobię.Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  15. Pięknie wyszła i jak ci w niej ładnie! Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  16. Ślicznie wyszła i ślicznie w niej wyglądasz. Gratuluję.

    OdpowiedzUsuń
  17. Dobry wieczór,
    napisałam do Pani wiadomość ( za pośrednictwem formularza, nie mogłam znaleźć bezpośredniego maila do Pani ). Bardzo proszę o zajrzenie.
    pozdrawiam
    aśka

    OdpowiedzUsuń
  18. Sukienka wyszła super :) warto było zakombinować z kieszonkami i ją dokończyć ^_^

    OdpowiedzUsuń
  19. Piękna włóczka, bardzo pasuje ci ten kolor :) A sukienka wydziergana ślicznie! Modyfikacje jak najbardziej na plus, sama prawie nie korzystam z gotowych wzorów ale Still Light coś w sobie ma...

    OdpowiedzUsuń
  20. Piękne Ci te sukienki wychodzą a wyglądasz w nich fantastycznie!!!
    Pozdrawiam mila

    OdpowiedzUsuń
  21. Wyglądasz SUPER w tej przepięknej tunice/sukience!

    OdpowiedzUsuń
  22. Śliczna sukienka i bardzo ładnie w niej wyglądasz
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń